Student vid UU

Idag var min första dag som student vid Uppsala universitet
Klockan ringde 06.05 och då klev jag upp, duschade, sminkade mig, åt frukost och tog en snabbsurf. Sedan skjutsade mamma mig till tåget som gick 07.29.
Resan dit gick bra och varade cirka 1 timme så jag underhöll mig själv med att kika på ett avsnitt Dexter.

Väl framme i Uppsala och av tåget, det var då det började - kaoset.
För det första hade jag inte en aning om vilket håll jag skulle gå, höger eller vänster? Åt vilket håll ligger bussarna? Hur lång tid har jag på mig innan bussen går?
Efter några minuter av förvirring gick jag fram till två kvinnor och frågade vartifrån bussarna gick och dom var så vänliga att berätta det för mig.
Så jag började gå mot bussarna och börjar leta efter B3, därifrån buss nummer 10 går. Det var då nästa problem kom. Vart ligger B3? Hur ska jag hitta här när dom håller på att bygga om? Hur lång tid har jag på mig innan bussen går? Det var då hon kom upp bakom, en av kvinnorna jag frågat tidigare, och visade mig exakt vartifrån bussen går. Hade nog inte hittat utan hennes hjälp.

Väl på bussen och framme vid skolan kom nästa stora problem. VART SKA JAG VARA? Shit, det är 10 minuter tills jag börjar och jag har inte en aning om vart jag ska, vart jag ska gå in och vilken sal. Som tur var så kunde jag ringa Hanna som fick guida mig, annars hade jag nog sprungit runt där och letat fortfarande.

Väl inne i byggnaden så var det inte allt för svårt att hitta till salen, det står ju faktiskt nummer på dörrarna. Men ändå var jag lite nervös över att inte hitta.

Sedan började första föreläsningen och allt flöt på bra. Senare lunchade jag med trevliga människor från klassen.

När jag kom hem beställde jag kurslitteratur för 1260 kronor och ett busskort för 1300 kronor. Det är tur att jag får pengar från CSN.

Som en slutsats. Helt underbart, jag kommer trivas så bra även fast pendlandet kommer bli en liten kamp. Det kommer bli så sjukt roligt och jag hoppas på mindre kaos imorgon och alla andra dagar.

Kommentarer
Postat av: Anna

Men du. Jag bor 2 min ifrån stationen. Ring mig nästa gång du får problem!



Fika nästa vecka kanske?

2009-08-31 @ 22:40:31
URL: http://misswikman.blogg.se/
Postat av: Elin

Vad härligt att du kom in :-) Hoppas du kommer trivas :-D

2009-09-02 @ 22:22:42
URL: http://elinhjartaerik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0