He is a fairytale

Torsdagen började med en väldigt lång resa på 6+ timmar med tåg och buss. Ju längre tid som gick, ju mer skog blev det. Hittade även några sjöar och små älvar lite här och där.



Klev av sista bussen strax före 15.00 och det var skönt att andas in det där första, djupa andetaget med fjälluft.
Åkte hem till farmor och pappa för att få mig lite mat. Gott var det, speciellt eftersom jag inte ätit mer än en macka och en korv på hela dagen.

Efter maten åkte jag hem till Sandra, Pm och Julia.
Där blev det tv-spelande och självklart gosade jag med underbara Julia. Fattar inte hur man kan vara så söt.


På fredagen klev jag upp tidigt. Vi skulle till Norge på marknad, men först tog vi en sväng till tandläkaren, för Sandra hade hemsk tandvärk. Det var fort gjort och kostade mycket pengar. Och inte gick det onda över heller, men det blev bättre.

Tråkigt nog så var det regn nästan hela dagen. Jag höll på att frysa ihjäl. Mina läppar var blå och det var blött.
Men inte deppade vi för det. Vi åkte karusell och skrattade som galningar, käkade pommes, drack Solo, provade underbara "massagekuddar" från ovan och köpte godis.

En Solo i regnet.

Vi blev inte där många timmar, men det var bra timmar.

Åkte hem och fick i mig lite mat. Farmor hade knaperstekt öring och potatis på menyn. Underbart gott. Jag åt lite mycket som farmor och pappa tillsammans, även fast jag var mätt efter hälften. Men är det himmelskt gott kan man inte låta bli att äta just därför.

Efter maten fick jag skjuts av pappa till Sandra, Pm och Julia igen. Där var det baddags för Julia.

Tre generationer av fina flickor.

Sedan blev det mer tv-spel och massa folk. En trevlig kväll.


Simon och Sandra

På lördagen åkte vi till marknaden igen. Lite senare den här gången.
Mycket finare väder och mycket mer folk.
Började med att gå runt och kika, sedan blev det pommes och direkt efter blev det karusell igen.
Den tandlösa karusellsnurraren flirtade med mig så fort han såg mig. Men inte nog med det. Han snurrade på våran, ja vad det nu är som vi sitter i, tills jag blev kräksjuk och det blir jag ALDRIG. Men förmodeligen var det för att jag ätit pommes strax innan.

Senare blev det en liten konsert med Alexander Rybak. Bjuder på några bilder därfrån


Riktigt bra var han tycker jag =D

Senare på kvällen blev det chips, dipp, godis, cola, tv-spel och Twilight.

Söndag och dax att åka hem. Pappa skjutsade mig till Mora där Owe mötte upp mig vid campingen.
Därifrån åkte jag med han och dom som han var där med. Vi åkte i en gammal Chrysler från början av 60-talet och acn hade slutat fungera, så det var varmt.

Sammanfattningsvis så var det en kanonhelg, förutom regnet på fredagen.
Saknar redan dom där uppe, men förhoppningsvis dröljer det inte inte allt för länge innan vi ses igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0