Ny kurs

Har börjat en ny kurs i skolan. Organisk kemi och läkemedelskemi. Det låter ju inte allt för illa. Men, det finns alltid ett men, den är ganska illa. Som tur är så är det inga räkneuppgifter, utan mest teori, vilket jag gillar bäst. Räkna är inte min grej, även fast jag inte är allt för dålig på det.
Och till ett annat men. Läraren kom till Sverige från Australien för 3 år sedan och föreläser på svenska. Självklart, eller så självklart är det väl inte men hade inte förväntat mit något annat, så bryter han på australienska eller vad det nu heter. Det låter mest som att han bryter på finska och engelska, fast det kanske är samma sak. Dit  jag ville komma med det är att jag knappt förstår vad människan säger, och ännu mindre eftersom han pratar komplicerad kemi.
Ett annat men är att kurslitteraturen till denna kurs är även den på engelska, vilket inte är så kul när det är svår engelska. Massa komplicerade ord och sånt.

Förhoppningsvis går den här kursen bättre än den förra. Har iochförsig inte fått svar på hur det gick på den tentan än, men jag vet att det inte gick bra.



Som ni ser här så är det ungefär lika många sidor av engelsk komplicerad kemi som på den förra kursen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0