Försäljare

Är det någonting jag verkligen hatar så är det påstridiga försäljare som står lite överallt. Låter dom mig vara så får dom gärna stå där, men när dom börjar tjata och försöka övertyga mig om att skaffa något abonnemang eller köpa något som jag upprepade gånger säger nej till, då vill jag bara slå dom på käften och be dom dra åt helvete.

Detta hände senast igår. Jag och 2 från klassen var på väg till tåget efter skolan. När jag kommer in på tågstationen så står han där. Den hatade.
Han frågar om jag ringer med Tele2 och dum som jag är så säger jag ja.
- Vad bra, då ska du få en present av mig, säger han och pekar på sitt lilla bord eller vafan det är.
Han började prata om något slags abonnemang som BARA kostade 19 kronor i månaden och det ingick 3000 fria sms och alla samtal kostade jag vet inte hur mycket.
-Jag är inte intresserad och jag måste med tåget som går nu, sa jag lite trevligt. Och förresten vill jag inte ha ett abonnemang, jag är jättenöjd med mitt kontantkort.
-Men det här är inget abonnemang, det är ett kontatkortsabonnemnag , säger han då.
Vadå kontantkortsabonnemang? Det hör du väl själv att det är ett abonnemang. Hur dum är snubben egentligen? Och hur dum tror han att jag är?
-Nej tack, jag vill inte och jag måste med tåget som går NU, sa jag än en gång, men var sjukt irritertad. Ville bara sparka in klacken på min stövel in i benet på honom.
Jag hade sån lust att slå honom så hårt att han inte visste vad han hette. Det kokade i mig.

Det var då han började på riktigt.
Han skulle minsann också med tåget (vilket han inte skulle, för vem skulle då göra hans jobb?), det skulle gå jättefort att fylla i det där papperet som han redan hade börjat fylla i mitt nummer, det skulle bli mycket billigare för mig, jag skulle slippa höra den där dryga kärringen som börjar prata när man har för lite pengar kvar...
Till slut sa jag att jag gillar kärringen i luren sen gick jag. Hade det inte varit olagligt hade jag slagit till den jäveln, helt seriöst.

Kan dom inte bara ge sig när man säger nej, speciellt mer än en gång. Kan dom inte acceptera ett nej när dom ser hur irriterad personen är?
Bara för att dom försöker vara övertygande om att det kommer vara rena drömmen för mig med det där "kontantkortsabonnemanget" så betyder inte det att jag viker mig och går med på det när jag väl sagt nej en gång. Har jag sagt nej så betyder det nej och jag kommer inte att ge mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0