Verkligen inte min dag

Dagen har knappt börjat, men redan nu VET jag att det INTE ÄR MIN DAG.

Jag klev upp som vanligt imorse och gjorde allt som jag brukar. När jag ska packa väskan står jag och funderar över om jag ska ta min stora blå bok med mig till skolan eller inte. Jag behöver ju läsa, men den är ju så tung. Jag står och velar, men bestämmer mig i sista sekund att jag tar den med. För jag ska ju bara åka tåg och buss, inte gå nå längre sträckor.

Går till bussen och åker till stationen och när jag kliver av bussen kommer föraren ut och säger att  tåget inte kommer, för det är trasigt. Great, nu missar jag mitt seminarium också! Vi var tvungen att åka med till Älvkarleby, sedan vidare till tierp och sedan till Uppsala och MED BUSS! Då blev jag så sjukt less. Inte en chans i världen att jag tänkte åka buss till Uppsla. Jag hinner ju fan knappt fram innan jag slutat liksom. Inte en chans. Jag vägrade. Så jag klev inte på bussen igen utan gick och kollade när det skulle gå en buss åt andra hållet så att jag kunde åka tillbaka till mamma igen.
Men det skulle dröja 20 minuter och under den tiden hinner jag gå. Så jag börjar gå. Halvvägs går min väska sönder, såklart. Axelremmen (?) på den går sönder och hela väskan faller ner i backen. Jag suckar högljudt, plockar upp väskan och bär den i min famn. Jag vågade inte ens öppna väskan och kolla hur min dator mådde. Tänk om den blev mosad av boken när den ramlade ner på marken.

Vägen hem kändes lång, men andra halvan var värst. Det kändes som att det tog en timme och jag tror att alla hörde mina suckar när jag gick där och bar min väska i famnen. Jag var så jävla less. Jag är så jävla less.

Klockan är inte ens 10.00 och detta har redan hänt. Hur fan kommer den här dagen sluta?!

Kommentarer
Postat av: linda

fy, vilken pruttmorgon! lägg dig och sov resten av dagen.. !

2009-10-08 @ 10:04:42
URL: http://lindaassheshouldbe.blogg.se/
Postat av: AnnA

Den kan bara bli bättre!

2009-10-08 @ 10:12:23
URL: http://www.metrobloggen.se/enannananna
Postat av: linda

Ja, för har dagen väl börjat så illa, då måste man nästan reboota, haha!

2009-10-08 @ 10:24:36
URL: http://lindaassheshouldbe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0