Då var det igång

Pluggandet. Låg och pluggade nästan 3 timmar ikväll efter jobbet. Eller 2½ iallafall. Jag måste verkligen börja om från början, för det är inte mycket jag kan nu märker jag. Visst, jag kommer ihåg en hel del, men inget jag kan. Det kommer bli en tuff månad, men det är det fan värt. Jag SKA klara den här skiten så jag kan plugga vidare sen. För det är något jag verkligen vill. Jag vill inte jobba inom hemtjänsten hela mitt liv. Jag vill plugga till det jag verkligen vill bli, så jag kan göra det jag verkligen vill göra.

Jag ska försöka lägga ner några timmar varje dag på att plugga. Så mycket mer kan jag tyvärr inte göra eftersom jag jobbar 100%. Lite liv måste jag ju ha också. Eller man kanske skulle lägga livet åt sidan i en månad så jag är helt säker på att jag verkligen kommer klara det här. En månad skulle jag nog klara av. Eller förmodligen inte, men med lite självdisciplin så kanske.

Jag skulle egentligen behöva att någon kidnappade min xbox-handkontroll så att jag inte spelar något. Det blir lätt så när den ligger där på bordet och ropar på mig, "BARA EN MATCH CAROLINE!". Men jag vet själv att om jag spelar en match, så blir det en till. Och en till. Och en till.

Nu ska jag sova hade jag tänkt. Och försöka komma upp ganska tidigt imorgon så att jag hinner plugga lite innan jobbet. Jag har försökt kliva upp tidigt två dagar i rad men inte lyckats, men kanske imorgon. Jag ska göra mitt bästa.

Kommentarer
Postat av: Miss Jenny

du klarar det här :)

2010-12-13 @ 22:05:34
URL: http://jenny.uppsalanoje.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0