Kall lägenhet?

Imorse, eller ja, för en timme sedan, så ringde det någon snubbe från Mkb Fastighets AB och väckte mig. Han sa att jag hade gjort en anmälan om att det var kallt i min lägenhet och att jag tydligen ville att han skulle komma och göra en mätning.

Nyvaken som jag var fattade jag inte mycket av hans skånska dialekt och var tvungen att fråga några gånger vad han sa. Jag hör ju för fan knappt vad dom säger när jag är klarvaken. Det låter som att dom har en hel tallrik med gröt nerkörd i halsen.

Snubben: Vad har du för lägenhetsnummer?
C: Ingen aning.
S: Är du inte hemma?
C: Jo, jag vaknade nu.
S: Jag kan ju inte komma till dig om du inte berättar vad du har för lägenhetsnummer.
C: Nähä.
S: Hur ser det ut för dig imorgon?
C: Jag jobbar.
S: På torsdag?
C: Jobb.
S: På fredag?
C: Jobb.
S: Nästa vecka då?
C: Jag vet inte, jag har inte schemat framför mig.
S: Vet du vad. Ring upp mig när du har vaknat så ordnar vi en dag då.
C: Okej. Hej då.

Tilläggas bör att företaget han ringde från ligger typ i Malmö. Eller dom har sin BOX-adress där. Även att jag absolut inte har gjort någon anmälan om att det är kallt i min lägenhet. Alla som har varit här kan intyga att den är satans varm. Nästan så man måste springa omkring naken för att överleva. Även fast jag inte tycker att det är så varmt. Men inte fan är det kallt iallafall.

Nu är den stora frågan hur i helvete han fick mitt nummer och vem som gjort en anmälan om att det är kallt. Förmodligen är det nån jävel som lämnat fel nummer. Och varför ringer han och väcker mig klockan 12 på min ledig dag? Nackskott skulle det vara!

Men visst, vill han åka från Malmö för att göra en mätning på min "kalla" lägenhet, varsågod.
Tänker iallafall inte ringa upp snubben. Finns liksom ingen mening när jag inte förstår vad han säger.

Kommentarer
Postat av: Ida

haha, jag hyr lägenhet av MKB nere i Malmö ^^ lovar att det inte är jag som lämnat ut ditt nummer ;)

2010-12-07 @ 16:47:12
URL: http://lailonn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0