Jag fick ett brev

Jag fick ett brev med posten idag. När jag såg att det var från Uppsala Universitet fick jag en klump i magen.

I början av januari ansökte jag om att få tillgodoräkna kursen vi läser just nu eftersom jag läst den tidigare. Jag har väntat i 3 veckor på svar och jag hoppades att det skulle vara ett bra besked.

Jag öppnar brevet och ser att det är en kopia med min ansökan och en kommentar från den kursansvarige.
Det står med lite taskig handstil och jag måste anstränga mig för att kunna läsa. Men det står "Caroline får tillgodoräkna sig anatomi 7.5 hp vars innehåll hon förvärvat på annan studieort"
Lite längre ner står det "Ansökan om tillgodoräknande av kursen Anatomi 7.5 hp beviljas".

Jag är så jävla glad. Jag slipper göra tentan om 2 veckor och kan nu försöka koncentrera mig på att klara omtentan i Organisk kemi och läkemedelskemi som är om 3 veckor. Klarar jag den har jag bara biofysikaliska kemin kvar som jag förmodligen måste göra i sommar.

Den här dagen har varit kanon hittills. Det enda jag ororar mig över just nu är redovisningen imorgon. Jag behöver tydligen inte göra den, men jag överger inte dom i min grupp. Det skulle bara vara elakt att skita i att komma imorgon nu när vi gjort allt det här tillsammans.
Det kommer nog att bli bra tillslut.

Just nu har jag bara klarat 25% av det vi har gjort och det känns förjävligt.
Speciellt eftersom det här är något som jag verkligen VILL göra, även om det är tråkiga kursen.
Jag måste bevisa för mig själv att jag klarar det här. Att jag klarar allt. Jag ger inte upp, utan ska kämpa vidare.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Det är riktigt bra att du inte ger upp! :) och jag är glad för din skull att du slipper tentan och egentligen redovisningen oxå! :) hihi fuskis! puss på dig!

2010-02-04 @ 21:03:08
URL: http://dancewithmee.blogg.se/
Postat av: moster Mia

Tack raring!! Vi ska försöka och hoppas att vi får till det, vi tycker ju om varandra trots allt!! Puss o kram

2010-02-10 @ 10:02:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0