Äventyret i Uppsala och mötet med mördaranden

Jag, Marcus och Emilia tog Upptåget mot Uppsala.

På stationen i Uppsala träffade vi Morbror Micke en sväng innan vi var tvungen att springa till bussen, som vi inte visste exakt vartifrån den skulle gå.





Vi gick till en hållplats för att kika om bussen gick därifrån, men det gjorde den inte. Greps av lite panik då det var 1 minut tills bussen skulle gå och vi hade fortfarande inte en aning om vartifrån den skulle gå.
Helt plötslig ser vi bussen komma på ett helt annat ställe, så vi springer och springer och springer för att hinna med. Ibland bara älskar jag rödljus!


Vi tog buss nummer 9 och letade oss sedan fram till Elisabethsjukhuset där Emilia hade tid hos ortopeden.

Hon skulle prata om att operera knäna.

Marcus såg måttligt uttråkad ut när vi väntade på Emilia, men han sudokade faktiskt. Han var tvungen att koncentrera sig väldigt VÄLDIGT djupt!


En glad men chockad Emilia kom ut och berättade att hon skulle få en tid för operation om ungefär 4 veckor.

Lite ledsen var hon dock eftersom hon kommer vara tvungen att hoppa på kryckor i 6 veckor och missar därför massa saker som hon planerat. Stackarn. Inte får hon rida på 10 veckor heller.




Vi bestämde oss för att gå till Subway för att få oss lite lunch. På vägen stötte vi på en gammal bekant, men även ett nytt ansikte. GB-Gubben och GB-Gumman (?).

Det var länge sedan jag träffade honom, så det var väldigt trevligt.
Han är lika glad varje gång, så det är ett rent nöje.



Det blev ett meal, så jag fick mig en kaka också.

Det var väldigt gott. Alldeles för länge sen jag åt på subway faktiskt.

Sen blev det en tur till sjukhuset för att hälsa på Morbror Micke.
Kommer inte ihåg när jag träffade honom sist, alldeles för länge sedan var det iallafall.



Emilia hittade en kossa som hon verkligen gillade.









Och jag hittade mig ett litet hål att krypa in i.











På vägen från sjukhuset gick vi förbi en hög med änder, duvor och en svan.










Där träffade vi på mördaranden.
LIVSFARLIG!

Marcus skulle av någon anledning böja sig ner och klappa på den och helt plötsligt börjar den hugga efter Marcus hand och biter honom i vanten.

Han blir såklart livrädd, skriker som en kärring och nästan flyger upp i Emilias armar.

Det var helt klart den roligaste händelsen på hela dagen.

Dagen avslutades med hemagjord pizza och One Tree Hill!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0