Flytthjälp

Jag är så jävla slut i hela min kropp idag efter att ha hjälpt Emilia att flytta igår, plus att jag jobbade alldeles innan och har jobbat idag. Just nu ligger jag som en strandad val i soffan.
Jag och Micke bar alla tunga möbler, vilket innebär en säng, en tvåsits-soffa och en tresits-soffa. För att tillägga så var vi tvungen att bära den upp för TRE TRAPPOR här i Skutskär, medans det fanns en hiss i Andersberg. Tur var väl det för jag hade inte överlevt annars.
Men vi hade ganska roligt ändå.

Innan flytten var vi in på Konsum tror jag och där hittade Emilia någon slags sallad eller något liknande. Hon satte den mot huvudet och sa "De tre vännerna och Emilia". Och eftersom jag är jag så hittade jag en tant som fick knäppa kort på oss. Men då skämdes Emilia (och förmodligen Devil och Tjoppa också) alldeles för mycket så hon ville inte ha kvar den där salladen. Så jag tog den istället och då blev det "De tre vännerna och Carroe"

Allt som saknades var en keps.

Sen for vi mot Andersberg för att hämta alla grejer.
När vi fått ner sängen och ena soffan så bestämde sig Emilia och Tjoppa för att ta sig en liten paus.


Jag passade även på att hämta mitt bord som Emilia lånade till sin födelsedagsfest, men det har en alldeles egen historia, så det inlägget kommer om några minuter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0