It's over

Sista (ordinarie) tentan är över. Big fail som vanligt, då jag sket i att plugga. Jag har inte ens ansträngt mig lite och det har jag inte ett dugg dåligt samvete över. Inte ens lite faktiskt.

Sista dagen i Uppsala också, om man inte räknar med omtentorna som jag ska försöka mig på i augusti. Men det gör jag inte.

I höst vet jag inte riktigt vad som händer. Jag hoppas att jag kommer in på sjuksköterska i Gävle, annars för jag jobba någonstans. Vart vet jag inte riktigt. Jag skulle kunna skrubba toalettere med en tandborste om det skulle vara så, bara jag slipper biomedicin.

Nu ska jag passa på att njuta mina lediga veckor innan jag börjar jobba. Det ska bli nice att kunna göra VAD JAG VILL NÄR JAG VILL. Vem jag ska göra det med är en annan sak, då dom flesta har jobb. Men inte Emilia. Jag ska umgås med Emilia. Stackarn kommer förmodligen vara så less på mig innan den här sommaren är slut, men det gör inget :p

Jag kommer sakna klassen, eller en del personer i klassen. Har ju fått en del vänner här och det svider när jag tänker på att jag kanske inte kommer att träffa dom mer. Det gör lite ont i mitt hjärta.
Men just nu känns det här som att det är rätt beslut. Jag mår inte bra av att gå här och då går allt bara åt helvete. Hade det varit en annan tidpunkt i mitt liv, när allt inte var åt helvete, så hade jag kunnat kämpa vidare och förmodligen gillat det, men inte nu. Nu är helt fel. Men det finns inget som säger att jag inte kommer tillbaka om något år. Det är sånt som visar sig. Men just nu VET jag att jag gör rätt i att sluta.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sjuksköterska är en helt underbar utbildning, i troligtvis betydligt lägre tempo än Biomedicin. Mycket praktik och många praktiska moment med provtagningar, PVKer och infusioner, HLR m.m. Roligt och intressant :)



Hoppas du kommer trivas!

2010-06-04 @ 14:41:33
Postat av: Jenny

bra att du känner att du gör rätt gumman! :) men hörru, vi SKA INTE sluta träffas ändå. det får bara inte ske!! :( du är bäst ju! puss

2010-06-07 @ 17:00:12
URL: http://jenny.uppsalanoje.com
Postat av: carroe

Vi ska ABSOLUT INTE sluta träffas hjärtat :D Det kommer inte ske! <3 Puss

2010-06-08 @ 12:32:52
URL: http://carroe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0