Pizza, måsar och räkor

Emilia kikade förbi en sväng och vi bestämde oss för att gå och käka pizza. Jag tog, som vanligt, en liten vesuvio och Emilia tog en inbakad Gudfader.

Vi satte oss vid ett bord utanför pizzerian och käkade. Ute på gatan sprang det runt en söt liten hungrig mås som ville smaka. Och Emilia, som den djurvän hon är, började kasta räkor till måsen och den blev jätteglad och åt som att den aldrig sett mat förr.

Glad mås

Efter en stund och kanske 10 räkor senare hör vi att det kommer massa andra måsar. Våran lilla vän blir arg och burrar ihop sig och skriker till dom andra måsarna att dom ska dra, för det är faktiskt hans (?) mat!


Arg mås

Medans jag knäpper kort på måsen så får Emilia för sig att kasta en till räka så att måsen ska bli glad igen. Men eftersom Emilia inte är världens bästa räk-kastare så träffar hon parasollet som är ovanför bordet och räkan ramlar ner i nacken på mig.
Jag blev verkligen livrädd för jag satt med ryggen emot och var helt säker på att det var en annan hungrig mås som bajsade på mig. Jag flyger upp och både jag och Emilia börjar skratta som två idioter.
Det var verkligen hysteriskt roligt.

Det var en gång två räkor som var ute och flög. Då sa den ena "Men vi kan ju inte flyga". Så ramlade den andra ner i Carolines nacke!

Kommentarer
Postat av: EmiliaK

HAHAHAHAHA, det var det bästa på länge xD

2010-06-15 @ 23:43:45
URL: http://emiliakjellberg.blogg.se/
Postat av: Miss Jenny

hahahha ni är tokiga :)

2010-06-17 @ 21:30:16
URL: http://jenny.uppsalanoje.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0