Jag orkar inte mer!

Jag funderar och funderar. Tankarna bara snurrar.
Hur fan ska jag göra? Vad vill jag göra med mitt liv?
Vill jag verkligen det här? Orkar jag verkligen det här?

Jag funderar starkt på att hoppa av skolan.
Eller iallafall ta ett sabbatsår och försöka klara av alla tentor. Har bara klarat en halv än så länge och det är riktigt illa.
Jag stöter på motgångar hela tiden. I vanliga fall skulle jag kämpa tills jag dog, jag skulle absolut inte ge upp. Men just nu har jag varken lust eller ork. Jag vill inte det här längre.

Jag är verkligen inte den som ger upp i vanliga fall, men just nu är jag bara less på allt. Jag har ingen lust att gå till skolan, jag vill inte sitta på alla tråkiga föreläsningar. Jag har inte ens köpt någon bok till den här kursen och det är enbart för att jag är less. Allt är så jävla tråkigt. Det enda som får mig att må bra är mina vänner och min familj/släkt. Det är ni som får mig att vilja andas. Det är ni som får mig att le och må bra, även om det bara är för en stund.

Så fort jag är ensam känner jag känslan av misslyckande komma krypandes
. Den gnager på mitt inre och rösten i mitt huvud bara skriker hur dålig jag är. Jag har misslyckats och jag kommer inte ta mig upp igen. Jag orkar inte ta mig upp igen. Det är för mycket för mig.

Jag vet att jag har folk omkring mig som stöttar mig när jag verkligen behöver det, men just nu hjälper inte det. Jag försöker dölja mina känslor. Jag försöker stänga dom inne och inte visa världen runt omkring mig hur dåligt jag egentligen mår. Egentligen vill jag bara gråta, men istället går jag omkring med en mask och låtsas vara glad. Jag vet inte hur länge till jag kommer orka, hur lång tid det dröjer innan masken försvinner och muren runt mig kommer rasa. När det väl blir så kommer det bli ett hårt fall och jag hoppas att jag har någon där som tar emot mig när jag faller. Någon som hjälper mig upp igen, hur lång tid det än tar.

Just nu vill jag inte göra någonting. Jag vill ligga i min säng och tycka synd om mig själv.
Jag vill fly från mig själv och mitt liv. Jag vill börja om på nytt, någonstans långt bort.
Jag behöver en paus från mig själv.

Kommentarer
Postat av: Linda

du får ta en paus. drick ett glas vin, kolla på the banana song och låtsas att du ÄR the banana. Ok?

2010-03-24 @ 12:50:01
URL: http://lindaassheshouldbe.blogg.se/
Postat av: Linda

helt rätt inställning :)

2010-03-25 @ 07:19:54
URL: http://lindaassheshouldbe.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag kommer ta emot dig om du faller och putta dig uppåt hur mkt energi som än krävs av mig för att göra det :) Jag finns här för dig oavsett vad du bestämmer dig för att göra med ditt liv. Bättre vän än dig kan man inte ha <3 Du är värd att kämpa för. Tyvärr kan man ju inte få en paus ifrån sig själv, men man kan ändra sin inställning om hur man ser på sig själv. Se de bra sakerna istället för de dåliga. Om man letar efter dåliga saker så hittar man de oxå desamma gäller tvärtom. Men om du iaf vill ha en paus ifrån verkligheten så är du mer än välkommen att hälsa på här <3 Vi klarar det tillsammans

2010-03-25 @ 17:13:45
URL: http://dancewithmee.blogg.se/
Postat av: carroe

Tack hjärtat <3 Jag ska göra mitt bästa att inte tänka på alla dåliga saker, men ibland kommer jag inte undan. Du är en av mina bästa vänner, inte för att det säger så mycket, men du står mig väldigt nära och jag är glad att jag har dig som vän. Vi klarar allt tillsammans <3

2010-03-25 @ 17:40:34
URL: http://carroe.blogg.se/
Postat av: Hong

Finaste Carro, alla har sina stunder i livet. Ta paus om du e trött. Fortsätt när du orka. Kritisera dig aldrig. Sätt inte press på dig själv. Allt kommer att ordna sig ska du se. Kram

2010-03-26 @ 01:22:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0