ENOUGH!

Nu får det fan vara nog med bitterhet ett tag. Jag blir fan ännu mer deppig själv. Så här kommer ett lite gladare inlägg. Hoppas jag.

Ibland när man har en dålig dag eller mår allmänt dålig finns det inte mycket som hjälper. Men det finns alltid människor som får en att må bra på ett eller annat sätt. Mina vänner är bäst på att få mig att må bra, om bara för en sekund.

  • En kram av någon man tycker om (vän, partner, förälder, syskon.. whatever) gör så sjukt mycket. För man känner verkligen kärleken bakom den.
  • En komplimang från någon, från vem som helst, kan göra hela mig dag. Det kan vara så gott som vad som helst. Exempel är att höra att man är en bra vän, att man ser bra ut eller att någon älskar en. Vafan som helst liksom. Ibland kan tillochmed ett hej från någon göra mig glad och le i flera timmar.
  • Ett sms eller ett telefonsamtal från någon man bryr sig om.
  • God mat. Mat kan verkligen få mig att må bra. Jag älskar mat och äter hela tiden. Inte bara mat får mig att må bra. Sötsaker får mig att må lite bättre för stunden. Jag kan sitta och proppa i mig godis, glass, chips, ja allt,  och bara njuta!
  • Musik. När jag är deppig brukar jag lyssna på bra musik och efter en stund sitter jag och sjunger som en galning. Ibland kan jag hoppa omkring i lägenheten och vara på skitbra humör.
  • Bra filmer och roliga klipp. Ett exempel på ett klipp som alltid får mig att skratta så jag nästan viker mig dubbel är det här.
  • Att bara komma ut i solen kan även det få mig att må bra.
Vad får er att må bra?

Kommentarer
Postat av: Jenny

DU får mig att må bra :)

2010-05-07 @ 21:19:50
URL: http://dancewithmee.blogg.se/
Postat av: carroe

<3 Du får mig att må bra med :D

2010-05-07 @ 21:34:07
URL: http://carroe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0