Gör jag rätt i att hoppa av?

Idag på bussen slog det mig att det är 1½ vecka kvar tills vi slutar och det är förmodligen sista gången jag ser de flesta i klassen, flera människor som jag faktiskt gillar.
Jag stirrade ut genom fönstret en bra stund och kände hur ångesten kom krypandes.

Gör jag verkligen rätt val?
Kommer jag inte ångra mig när jag väl hoppat av?
Finns det inte en chans att jag skulle orka?
Kommer jag sakna själva programmet eller bara klasskompisarna?
Eller kanske båda?
Ska jag verkligen inte fortsätta?

Det finns självklart en del jag kommer sakna när jag slutar.
Självklart kommer Jenny högst upp på listan tätt följt av labblektionerna med Ida och Sonia. Vi har alltid så sjukt roligt när vi labbar, hur tråkiga själva labbarna än är.
Jag känner att jag kommer sakna en del andra i klassen med, personer jag från början ALDRIG trodde att jag ens skulle prata med, men som visade sig vara hur snälla och roliga som helst.
Jag får en klump i magen bara jag tänker på det. Det känns som att jag vill gråta.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Du ska ju göra det som känns mest rätt för dig. Men det är inte kul att ångra sig, det vet jag. haha men du får säkert jättebra vänner oavsett vad du väljer och jag kommer inte sluta vara din vän för det :)



Jag tycker du ska skriva en lista på varför du ska stanna och varför du ska hoppa av. Se vilken sida som överväger mest. Varför började du biomedicin från första början? :) Tänk konstruktivt!

2010-05-26 @ 21:46:23
URL: http://dancewithmee.blogg.se/
Postat av: Ida

Det är inte något lätt beslut men jag hoppas att du hittar den rätta lösningen :) Om du hoppar av kommer jag i alla fall sakna dig!

2010-05-30 @ 12:47:45
URL: http://lailonn.blogg.se/
Postat av: carroe

Jag kommer sakna er så!

2010-05-30 @ 13:40:57
URL: http://carroe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0