Jag plankade bussen!

Den som uppfann tågförseningar och inställda tåg borde skjutas!

Det var stora fel i tågtrafiken idag och jag blev fast i Uppsala. Hade verkligen ingen aning om hur jag skulle komma hem eftersom det inte gick några tåg och jag inte får åka UL-bussarna på mitt x-trafik kort.
Dom hade ingen aning om när felet skulle fixas och jag blev sjukt irriterad och det var folk ÖVERALLT som inte heller kom någonstans på grund av den jävla tågtrafiken.

Efter en stund bestämde jag mig iallafall för att leta reda på en buss. Jag trodde att jag var så jävla smart och fnittrade lite för mig själv när jag gick mot bussarna. Men efter bara några meter såg jag att jag inte var den enda som hade den tanken, utan ALLA hade tänkt som mig.
Men jag klev på den överfulla bussen och precis när jag tänkte dra fram mitt kort (som jag inte får åka på) och förklara att jag måste få åka till Tierp på det där kortet och att jag inte hade några pengar att betala, så pratar chauffören med någon snubbe på andra sidan bussen så han ser inte mig. Så jag smiter på utan att han ser och är allmänt nöjd, trots att jag får stå hela resan som varade i ungefär en timme.

När jag skulle vara framme i Tierp skulle jag egentligen vänta 35 minuter på bussen mot Gävle. Den resan skulle ta ungefär 2 timmar, vilket jag inte alls var så sugen på. Så hela resan mellan Uppsala och Tierp försökte jag få tag på någon som kunde hämta mig, men det var ingen som kunde. Jag frågade iofs inte alla jag känner, men ändå. Dom jag frågade kunde inte. Så jag var helt inställd på den där långa bussresan.

Men precis när jag kliver av bussen i Tierp kommer det ett regionaltåg som går till Gävle. Jag får egentligen inte åka på mitt kort där heller, men jag pratade med konduktören och han gick med på det för den här gången. Så jag hoppar på tåget och kommer hem 2 timmar tidigare än beräknat och bara 30 minuter senare än vad jag skulle ha gjort om jag hade åkt det vanliga tåget.
Men jag är fortfarande arg och bitter över allt jävla strul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0