På tåget

Jag klev på tåget i Skutskär imorse, satte mig bekvämt (med fötterna på sätet) och tog fram mitt kort och inväntade tågvärden. När hon väl kommer till mig säger hon åt mig att ta ner fötterna från sätet och visst gör jag det.

Det är tidig morgon och jag är sjukt trött efter alldeles för lite sömn i natt, så jag drar på mig luvan och sitter och blundar, nästan sover.

4 stationer längre fram känner jag någon picka på mig.
Då är det tågvärden.

T: Klev du på här?
C: Nej, det gjorde jag inte.
T: Jag vill se på ditt kort ändå.

Så jag visar mitt kort igen, hon kollar, tackar och går vidare.
Hur kan hon inte komma ihåg att hon kollat på mitt kort? Speciellt eftersom hon påpekade att jag hade fötterna på sätet?
Det är väl sånt som händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0