Alkoholist?

Jag och Emilia satt på McDonalds och käkade när jag fick den fina idén att gå till Old Saints en sväng för en öl/cider. Det är ju ändå torsdag och jobbar kväll imorgon. Måste ju passa på när jag har tillfälle eftersom jag jobbar hela helgen.

På Old Saints sitter vi och pratar lite.
Hon säger på skoj..:

E: Är vi alkoholister?
C: Neej, det är vi inte.
E: Men i mars, april var vi. Då var vi här jämt!
Jag tittar lite generat på henne.
C: Jag är iofs här jämt nu också.
E: Men du blir aldrig sådär skitfull.
C: Nej jag blir ju inte det. Men det kanske betyder att jag är alkoholist. Eftersom jag inte känner av alkoholen.
E: Jaa, du är immun!

För att klargöra saken. Nej, jag är inte alkoholist. Visst, jag är ut minst en gång i veckan och dricker, men jag går ut för att ha kul och träffa folk. Inte för att bli aspackad varje gång. Självklart händer det att jag blir full då och då, men det är inget jag strävar efter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0