I'm addicted

Det är inte alls som det låter.. Jag lovar. Eller jag vet ju inte vad ni tänker, men jag vet vad jag skulle tänka.

I onsdags träffade jag Emilia och Johanna en sväng på en fika. Vi satt och pratade om allt möjligt.

Emilia sa något som var jävligt sant! Om man tar min mobil och om Old Saints skulle försvinna skulle jag gå under. Eller ja, hon sa att mitt liv skulle vara över, men riktigt så illa är det inte. Bara nästan. Men det behöver ingen veta.

Nu till beroendet.

Jag är beroende av sällskap. För det mesta hatar jag att vara ensam. Visst kan det vara jävligt skönt att vara ensam då och då, men helst av allt vill jag vara omgiven av människor. Kända eller okända spelar ingen roll, så länge jag har någon att prata och umgås med.

Som ni redan vet, så har jag under en längre tid varit ut ganska ofta. Visst älskar jag dom blå drinkarna, men det är inte för alkoholen som jag går ut. Jag kan lika gärna gå ut och vara nykter, det är sällskapet jag vill åt. Jag kan sitta där i flera timmar och lyssna på oftast bra musik och bara umgås med människor.

Krogen är egentligen inget för mig. Visst kan det vara jävligt roligt att gå ut och dansa ibland, men på krogen är det rent ut sagt en jävla köttmarknad. Det kanske det är på Old Saints också, men absolut inte på samma nivå. Dit går man, eller iallafall jag, för att umgås, sitta och prata med folk. På ett ställe som Old Saints lär man känna folk på ett helt annat sätt än vad man gör på krogen.

För några veckor sedan, då när jag var sjuk, så satt jag och Emilia hemma en lördag kväll. Vi kollade på film och hade jättetrevligt, men jag höll på att gå under. Visst, vi hade varit ut på fredagen, men att sitta hemma en lördag var inget för mig. Jag höll på att gå under. Jag ville bara ut och vara omgiven av folk. Jag hade mer än gärna suttit i ett hörn och druckit vatten, bara jag fick komma ut.

Om man skulle låsa in mig ensam i en vecka, eller bara över en helg, så skulle jag bli galen. Jag skulle aldrig palla det. Jag skulle bli så sjuk nere att jag inte skulle veta vart jag skulle ta vägen.

Sitta hemma hela helgerna kan jag göra när jag blir gammal. Nu vill jag ut och ha roligt. Jag VILL INTE sitta hemma och glo. Det har jag fått nog av, eftersom det var allt jag gjorde för fram till typ 9 månader sen. Jag måste ta igen lite förlorad tid med mina vänner :p

När jag ändå håller på att prata om Old Saints och sånt, så måste jag passa på att tacka Emilia för att hon drog med mig dit. Hade det inte varit för henne hade jag förmodligen aldrig kommit dit. Hon och Saintan har gjort mig till en helt annan människa än vad jag var för 9 månader sen. Det är mycket tack vara henne och Saintan som jag är den jag är idag. Fan vad illa det där lät xD

Kommentarer
Postat av: Stefan H

Bara säga till om du är ensam så kan jag hålla dig sällskap och hitta på något =D kram

2010-10-04 @ 00:18:08
Postat av: Miss Jenny

jag saknar dig!! :) jag är dessutom oxå beroende av sällskap! utan min kanin och min telefon skulle jag gått under för läääänge sen!

2010-10-05 @ 20:12:22
URL: http://jenny.uppsalanoje.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0