18 km på cykel!

Jag kan vara den lataste och mest otränade människa jag vet.
Cykla är bland det värsta jag vet. När jag jobbade så hade jag tänkt cykla dit och hem eftersom det bara tar ungefär 10 minuter. Men efter 4 dagar gav jag upp då jag tyckte att det var alldeles för jobbigt.

Men idag fick jag för mig att jag skulle cykla hem till mamma, vilket är ungefär 18 km.
Så jag hoppade på cykeln och trampade på som en galning. Efter 20 minuter är jag helt slut och beredd att vända om. Men envis som jag är så fortsätter jag. Jag cyklar och cyklar och tycker inte att jag kommer någonstans.

Jag kom iallafall fram till slut. Det tog exakt 59 minuter att cykla, vilket jag tycker är riktigt bra. Speciellt eftersom jag har världens sämsta kondition och inte har tränat på flera år! Jag var helt slut i flera timmar. Mådde riktigt dåligt ett tag.

Och en sak som är helt säker. Jag kommer ALDRIG någonsin mer cykla 18 km frivillit.

Men jag är riktigt stolt över mig själv som verkligen gjorde det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0