Chaos in my head, igen.

Sitter på tåget nu och är på väg hem efter nästan en vecka i Karlsborg. Det har varit en riktigt trevlig vecka, men helvete vad jag har gått.
Vi kan ju börja med när jag kom dit. Efter en överenskommelse med David så skulle jag bära min väska själv från stationen i Karlsborg hem till David. Det ångrade jag bittert när jag väl kom fram. Det var ungefär 4 km den korta vägen! Det tog ungefär 1½ timme att gå, fast då stannade vi och åt pizza också. Han tyckte lite synd om mig på slutet, men jag är envis!

I onsdags var vi in till Skövde eftersom David skulle shoppa lite. Egentligen skulle han bara köpa en kaffekokare, eller var det en kaffebryggare? Nej, en kaffekokare var det, en konstig en. Skit samma. Men han kom hem med massa mer. Jag lurade bland annat på honom lite kläder.
Jag var inte så sugen på att gå till stationen igen, så vi bestämde oss för att ta cykeln. Men inte fan hade han någon pakethållare heller, så jag fick sitta på världens hårdaste sadel. Hade riktigt jävla ont i röven när vi kom hem på eftermiddagen. Kunde knappt sitta..

Igårkväll fick David för sig att vi skulle på en "liten promenad". Det slutade med att vi gick i nästan 3 timmar och långt blev det. Nästan 1.3 mil. Jag har nog aldrig gått så långt, någonsin. Vi tog en liten paus på en brygga vid Vättern på väg till fästningen (där han jobbar) och en glass-paus på vägen tillbaka.

Vi gjorde egentligen inte så mycket när jag var där. Vi har mest bara varit.

Och som ni redan vet så fick jag veta att jag blev antagen till utbildningen som jag vill gå. Som jag SKA gå. Lägenheten är också fixad. Väntar bara på att dom ska skicka hem ett kontrakt som jag ska skriva på och skicka in. Det är inte förns nu som det börja sjunka in och jag inser att jag verkligen ska flytta om några veckor. Det känns bra, men jag är ändå ledsen. Jag ska lämna allt och alla jag älskar och flytta till en helt ny stad där jag inte känner någon, förutom David som är ungefär 5 mil bort. Men han räknas inte riktigt. Eller jo, det gör han, men inte på samma sätt.

När jag kommer hem så är det bara till att börja packa, fixa massa och ringa några samtal.
  • Säga upp lägenheten
  • Säga upp elen
  • Säga upp bredband
  • Åka till jobbet och lämna lite grejer
Nu vill jag bara få allt överstökat och vara på plats, men det dröjer några veckor än..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0