Telefonsamtal från Skövde

Idag när jag var på jobbet så ringde dom från Högskolan i Skövde. Han som ringde, Henrik tror jag han presenterade sig som, sa att han sett att jag anmält intresse för att komma dit på lördag på informationsdagen så han ville prata lite om det. Han berättade att dom hade ändrat planeringen lite så att blivande biomedicinare skulle träffas på ett annat ställe och göra lite andra grejer.

Vi ska börja klockan 1100 som det var sagt från början, sen skulle vi prata massor, luncha och vi skulle även få prova på att labba lite, vilket ska bli asroligt.

Sen kom han med riktigt bra nyheter. Från början var det meningen att dom skulle sponsra med 400 kronor till resan, men nu hade dom ändrat sig och ska istället sponsra HELA resan. Förstår ni hur bra det är?! Det är nästan 1000 kronor som jag slipper betala, eller ja 600, men hela resan tur och retur till och från Stockholm kostar nästan 1000 kronor. Riktigt jävla glad blev jag.

Vi pratade lite och han frågade om jag hade några frågor och det hade jag såklart. Jag var bara tvungen att fråga om antagningspoäng, hur många platser dom har och om det finns någon chans att jag kommer in.
Han berättade då att dom hade cirka 75 platser och att dom brukar ta in alla med behörighet. FATTAR NI?! ALLA!!!! Vet ni vad det betyder? Att jag med 99% säkerhet kommer in. Jag tänker inte ta ut något i förskott, men han var rätt säker på att jag skulle komma in så länge jag hade behörighet, vilket jag har. Riktigt jävla glad är jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0