Nya vänner?

Sedan jag flyttade till Skövde har jag fått en del nya vänner. Fast inte riktigt vänner än, men det kan bli. Då syftar jag på de som går i klassen. Dom är jag ju "tvungen" att umgås med. Jag har absolut inget emot min klass, det är inte det jag säger. Men det är lättare att bli vän med människor som man träffar nästan varje dag, av just den anledningen att man går i samma klass.

Men annars då?
Jag går bäst ihop med killar, det har jag alltid gjort. Eller bäst vet jag inte, men det är lättare att vara vän med killar än med tjejer. Majoriteten av mina vänner har alltid varit killar.
Jag har träffat några killar här nere som jag trodde skulle kunna bli mina vänner, men så fort Davids namn dyker upp så försvinner dom lika fort.

Nu är det inte så att jag sitter och pratar om David hela tiden, men om dom skriver och frågar vad jag gör och jag är med David så skriver jag det. Eller om dom frågar vad jag gör på helgerna så säger jag att jag umgås med David, eftersom det är just det jag gör. Då dyker alltid samma fråga upp "Vem är David?". "Vi var tillsammans förut, men vi umgås fortfarande" får dom till svar då. Och det tycker dom är lite konstigt tydligen. Iallafall några.

En av dessa som jag trodde skulle kunna bli en vän slutade prata med mig och tog bort mig som vän på Facebook. Det känns ju lite sådär.. Vet inte riktigt hur jag ska tolka det. För från början var han jättetrevlig, skrev varje dag, ville ta en fika på stan och sånt. Men så fort jag nämnde David så ändrades det. Det kan ju inte vara det att han inte ville vara vän med mig för att jag umgås med David. Eller? Jag vet inte alls.

Vilket som. Det är deras förlust, inte min. För jag klarar mig bra med de vänner jag har, de i klassen och David. Men det är ändå lite konstigt kan jag tycka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0