Tillgodoräknande av kurser!

Förra veckan var jag och träffade stuievägledaren för att prata om tillgodoräknande av kurser. Nästa kurs jag ska läsa, Allmän kemi, läste jag när jag pluggade i Uppsala och får därför tillgodoräkna den fick jag reda på idag. Istället ska jag läsa en kurs som heter Mikrobiologi. Den kursen ska vi egentligen läsa i vår, så det är skönt att ligga steget före. Även om det skulle vara så att jag inte klarar kursen nu så kan jag även läsa den i vår och det känns ännu bättre. Speciellt eftersom tentan för mikrobiologi är bara två dagar efter en annan tenta som jag har.

Jag ska eventuellt få tillgodoräkna två andra kurser i vår, Anatomi och fysiologi I och II, då jag läst det i Gävle för några år sedan. Skulle det vara så att jag får tillgodoräkna dessa kurser så har jag, för tillfället, bara en kurs i vår och det är den första kursen för den terminen, alltså direkt efter jul om jag minns rätt.

Förhoppningsvis får jag läsa andra kurser under tiden. Studievägledaren skulle prata med vår progamansvarig om detta då det var han som skulle hjälpa mig att anpassa min utbildning efter det jag vill göra sen, jobba på SKL. Finns det inga kurser som passar så får jag nog jobba lite, men det visar sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0