Radiotjänst

Dom ringde precis från radiotjänst eftersom jag nyligen har flyttat.
Samtalet löd ungefär såhär:

R: Hej. Jag ringer från radiotjänst. Jag ser att du precis har flyttat till kurortsvägen i Skövde. Men du betalar ingen tv-avgift. Har du någon tv?
C: Nej, det har jag inte.
R: Har du planer på att skaffa någon?
C: Nej, jag får inga pengar från CSN så det har jag inte råd med.
R: Kan du se tv på annat sätt? I datorn till exempel?
C: Nej, inte det heller.

Hittills var tanten rätt trevlig. Men efter mitt svar blev hon skitspydig.

R: Så om vi kommer och hälsar på hos dig, hittar vi ingen tv då?
C: NEJ! Det gör ni inte.
R: Okej. Tack hej.

Bara för att dom frågar flera gånger, tror dom verkligen att jag ska få dåligt samvete och ändra mitt svar?
"Oj, förlåt. Jag ljög. Ja, det är klart att jag har en tv. Skicka en räkning."
HA! Glöm det din dumma jävla kärring!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0