Äckliga CSN!

Igår när jag kom hem var jag helt slut i kroppen. Men jag ignorerade det och packade och städade för fullt. När klockan är ungefär 0030 går jag och lägger mig så jag skulle orka upp i bra tid idag för att göra klart det sista. För imorgon tömmer vi lägenheten och då ska jag ha gjort det mesta.

Jag ligger och läser, men blir inte trött. Jag vrider och vänder på mig men lyckas inte somna. Sist jag kollade på klockan var den 0445 ungefär Jag var tillochmed upp en sväng runt 0330 och packade lite till, med förhoppningar om att jag skulle bli trött. Till slut somnar jag iallafall och är glad att jag kommer få några timmars sömn. Men 07.26 imorse fick jag sms om att jag fått ett beslut från CSN på min ansökan om studiemedel.

Jag tänkte försöka somna om, men eftersom jag var orolig att jag inte skulle få mitt studiemedel så var jag tvungen att gå upp. Jag loggar in på CSNs hemsida och läser beslutet.
Då skriver dom asen att jag fått för lite poäng sist jag studerade. Jag har 23.7 poäng, men behöver 15.3 poäng till! Förtsår ni hur sjukt det är?!

Jag kommer alltså kanske inte få något studiemedel alls!
Jag grät som ett barn och skickade ett sms till mamma. Jag är verkligen helt förstörd. HUR I HELVETE SKA JAG ÖVERLEVA UTAN PENGAR?!
Men, det stod att om jag hade särskilda skäl som påverkat mina studier, så kunde jag skriva till dom så skulle dom göra ytterligare en bedömning. Helst skulle jag ha intyg på detta också.
Och tro mig, jag har några skäl till varför det gick som det gick, men vad det är tänker jag inte dra upp här.
Men jag skrev ihop ett svar och skickade iväg och håller alla tummar jag har för att det ska gå vägen. Jag hoppas inte allt för mycket, men lite.

Jag vet fan inte vad jag ska göra om jag inte får några pengar från CSN. Visst, jag har lite sparat, men jag kanske klarar mig en termin på dessa pengar. Det är inte direkt så att jag kan låna pengar av mamma och pappa heller, för dom är inte världens rikaste.

Förhoppningsvis så löser det sig. Om inte, så får jag ta det då.
Nu ska jag fokusera på att packa och städa, för ikväll ska jag träffa mina vänner och säga hejdå till dom.

Kommentarer
Postat av: norling

håller verkligen tummarna för att det ska ordna upp sig

2011-08-04 @ 11:39:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0