Klätterkurs - Klippklättring

Det har varit en sjukt bra helg och jag har lärt mig hur mycket som helst. Roligast, förutom att klättra såklart, var nog att stå uppe på en klippa, 12-15 meter upp, säkra sig själv, luta sig bakåt över klippkanten och fira ner sig till marken. Det är helt sjukt vilken känsla det är. Helt jävla underbart.
Några bilder på det kommer lite senare.

Jag skulle kunna göra sånt här varje dag. Det är helt klart det roligaste jag gjort i sportväg. Det krävs mycket för att slå detta.

Fick även ert intyg som bevis på att jag KAN göra allt det som vi gjort i helgen. Så nu kan jag fixa toppankare, klättra andreman, säkra en klättrare, fira ner mig från toppen, ramla när jag klättrar (det fick vi inte lära oss, utan det blev så när jag halkade på en blöt klippa, så jag hängde och dinglade i repet typ 8-10 meter upp.) och massa annat. Så grattis till mig, nu kan jag ge mig ut på berget och klättra själv, utan någon som övervakar mig.

Det var väl spenderade pengar.

 


Kommentarer
Postat av: johanna

heeej! det har varit en bilolycka, jag blev påkörd i helgen. jag satt inte i en bil utan det hände på gatan. Men det är bättre nu, så det är inget att oroa sig över:) det värsta är över :)

2012-04-17 @ 09:26:01
URL: http://tjoppaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0