Intensivkurs

Just nu går jag en intensivkurs för att försöka få körkort. Kände att det var dax nu.
 
I tisdags blev jag färdig med alla 13 pärmar, bestående av 4 kunskapsprov, 5 slutprov och 4 pärmar med övningsfrågar. Har även gjort 6 slutprov på datorn och fått över 60 vp varje gång, vilket är godkänt. Sjukt skönt att vara färdig med det och att en hel del har fastnat.
 
Körningen går också väldigt bra. Speciellt med tanke på att det var över ett år sedan jag körde nu innan jag började på körskolan. Har bara anvisningar och körning på motorväg kvar sa han idag. Körskolläraren alltså. Jag har kört 7 lektioner och har 6 stycken kvar, så jag hoppas att jag inte behöver fler.
På onsdag är det risk2an med halkkörning och det ska bli riktigt roligt.
 
Det har varit sjukt långa dagar och massor att göra de här två veckorna. Först vara på körskolan från 08.00 eller 09.00 fram till någon gång mellan 16-18. Efter det har det varit massor att läsa och en hel del hemuppgifter att göra, så jag är alldeles matt i huvudet.
 
Sista dagen på kursen imorgon om jag inte räknar med nästa onsdag. Det har varit mycket roligare än jag förväntat mig för det är väldigt roliga människor där. Kommer faktiskt sakna lite att sitta där hela dagarna, men samtidigt ska det bli skönt att vila upp huvudet lite.
 
Och förhoppningsvis kommer jag ha körkortet snart, men det är ungefär en månads väntetid på uppkörningen, så det suger. Och det är dumt att göra skrivningen innan jag vet när jag får tid för uppkörning eftersom jag måste bli godkänd på både skrivningen OCH körningen inom loppet av två månader.
 
Det ska nog gå vägen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0