Los gigantes, Tenerife.

Jag tänkte att jag kanske skulle skriva lite om min och Davids lilla semester vi hade efter jul.
Vi var till Teneriffa och var väldigt oturistiga. Vi, eller jag iallafall, var mest glad över att komma bort från vintern och kylan och bara få vara i värmen och äta massa god mat.
Jag har inte direkt något koll på vad vi gjorde vilken dag, inte för att vi gjorde så mycket men ändå.
Bilden har jag snott från fritidsresors hemsida. Högst upp till höger, i hörnet, bakom palmen, där hade vi vår lägenhet.

Rummet var helt okej, men det var hårda sängar och kass städning. Men det gjorde inte så mycket för vi var knappt där iallafall.
En dag hittade vi en liten äcklig kackerlacka, eller vafan det var, i hallen när vi kom in. Men den sprang ut genom ett hål brevid dörren. Smarta som vi är täpper vi till hålet med papper och är allmänt nöjda över att den inte kan komma in längre!
MEN, någon dag senare så hittar vi en till, eller förmodligen samma, äckliga lilla kackerlacka i hallen och den här gången ser vi när den kommer in. Det är alltså en jätteglipa under dörren som den sprang in under.
Vi skulle försöka döda det lilla äcklet, men den sprang in i badrummet och gömde sig under/bakom/i bidén, så det gick inte så bra. Vi försökte lura ut den med en stor fet kökskniv, men den ville vara kvar där inne. Så innan vi skulle sova ställde jag in min sko i badrummet och lät kniven ligga kvar ifall att jag skulle se den jäveln om jag gick upp på toa på natten, vilket jag gör.
När jag smyger in i badrummet (för att inte väcka David) så ser jag äcklet sitta i hörnet så jag skyndar mig att ta kniven och skon och går in i killing-mode. Jag börjar peta med kniven så att den ska komma fram och helt plötsligt är den framför fötterna på mig. Så jag tar sats med skon och drämmer till allt jag kan, men självklart missar jag och äckelt springer upp på dörrkarmen. Jag petar ner den med kniven igen och tar sats med skon ännu en gång och lyckas döda den jäveln. Just då inser jag att jag kanske hade väckt David, men när jag spolat ner krypet och går in i sovrummet igen ligger han och sover som ett litet barn. Jag frågade på morgonen om han hört mig, men det hade han inte.

Vi åt massor av mat, som var hlet okej billig om man var på rätt restauranger, alltså de som inte hade havsutsikt. Men för ungefär 20 euro kunde man få en bamsemåltid för två och en flaska husets vin till och det utnyttjade vi några gånger måste jag säga. Jag tror vi provade varje restaurang som fanns i närheten av hotellet.
Jag åt massa olika saker som jag aldrig ätit förut och det var så fruktansvärt jävla gott. Det var så det knullade i munnen varje gång man tog en tugga.
Vi dräck även mängder av vin. Minst en flaska varje dag. Vi provade även på 80%ig absint som vi hittade i en butik, men det var fan inte gott. Men det mesta är värt att provas en gång.

En dag bestämde vi oss för att vara extra turistiga och inte ligga vid poolen och sola hela dagen, så vi tog en tur på Flipper Uno.
Om man åkte med den båten, eller skepp eller vad dom nu kallar det, så var det 100% garanterat att man skulle få se antingen delfiner eller valar. Så det lät helt okej tyckte vi. Så vi köpte våra biljetter och hoppade på båten. Besättningen var klädda som pirater, inte pirater med träben och lapp för ögat, men typ pirater. Det var det dom skulle föreställa iallafall. När vi lämnade hamnen spelade dom "pirates of the caribbean"-låten. Ni vet, den som är med i alla filmerna. Det kändes så vansinnigt töntigt, men jag skrattade en hel del åt det. Det är utan tvekan det turistigaste jag har gjort i hela mitt liv.
Efter 1 1/2 timmes båtfärd rätt ut i havet får vi äntligen se våra fiskar. Jag hade hoppats på delfiner, men fick nöja mig med valar i ungefär samma storlek som delfiner.
Det bjöds på mat och dryck under resan också, så det var en rätt okej bårresa ändå.

Det var väldigt dåligt med stränder på stället vi var på och om det fanns så var dom läskiga och svarta, så vi höll oss borta från dom. Men även om det hade funnits bra stränder hade jag nog hållit mig borta från dom ändå, för jag är rätt säker på att vattnet var svinkallt, för jag höll på att frysa sönder när jag badade i den ena poolen som det var 18°C i.

Vi var ju där över nyår och vi hade bokat bord på en av de fina restaurangerna till middagen. Det var vansinnigt god mat och vid 12slaget gick vi längs havet och kollade på fyrverkerier. Det var en riktigt bra kväll. Vi rökte även någon cigarr under den dagen också.

För att summera hela semestern.
Vi solade (även fast jag inte blev någe vidare brun, men skönt var det), åt massor av mat, drack massor av vin, åkte en töntig båt, dödade en kackerlacka, åt lite mer mat och drack lite mer vin.
Det var precis vad jag behövde. Förmodligen precis vad David behövde också.
Det var en riktigt bra vecka.

Och vi knäppte inte ett enda kort, även fast David hade sin flashiga kamera med sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0