Katolsk mässa

I söndags var jag för första gången på en katolsk mässa. Inte av religiös skäl, utan det var en dam på jobbet som är där varje söndag och måste ha följeslagare då hon inte får gå själv.

Det var en upplevelse måste jag säga. Och förhoppningsvis sista gången jag behöver gå.
Det finns det flera anledningar till.

1) Jag är inte troende på något vis och jag kände mig lite som en hycklare, men vad gör man inte för jobbet.
2) Jag var allmänt rädd när dom började läsa böner och ropa AMEN, för de lät som en galen sekt. Ni vet, sådär som man ser på amerikanska filmer.
3) Jag förstog inte ett ord av vad prästen (?) sa, då han var svart och försökte prata svenska.
4) Helt plötsligt började damen som jag följt med att pussa mina kinder och sedan skakade alla på bänkraderna hand med mig.
5) Det var lite pinsamt när alla gav något till kollekten utom jag, då jag inte hade en krona med mig eftersom jag inte har pengar med mig på jobbet,
6) Det var ännu mer pinsamt när alla utom jag knäböjde för att be någon bön.
7) Men värst av allt var det när det kändes som att alla blängde på mig och förmodligen tänkte att jag var en idiot som varken knäböjde, bad, gav pengar till kollekten, tog nattvard eller ens tog heligt vatten och korsade på mig själv när jag klev in i kyrkan.

Alltså, inga mer katolska mässor för min del. Både av religiösa och kroppsliga skäl, då jag inte tror på gud och har problem med mina knän. För det var väldigt mycket knäböjning.

Kommentarer
Postat av: Linda

Lamor är jävligt creepy djur! jag såg mest getter, kor och får.

håller tummarna för dig nu :)

2009-08-11 @ 16:03:38
URL: http://lindaassheshouldbe.blogg.se/
Postat av: AnnA

Men gud vad läskigt!! (haha)

Men du offrar dig verkligen för jobbet! Vi ses imorgon, då blir det skruva av!!

2009-08-11 @ 16:39:06
URL: http://www.metrobloggen.se/enannananna
Postat av: Linda

Lite malplacerade lärde de ha känts? eller? haha!

2009-08-11 @ 22:19:05
URL: http://lindaassheshouldbe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0