Avatar <3

I lördags var jag på Avatar med Marcus, Emilia, Oliver och Fanny.
Det var en sjukt bra film och jag är helt förälskad. James Cameron som gjorde filmen har inte gjort någon film sedan Titanic och jag klandrar honom inte. Om det är 12 år till hans nästa film gör det ingenting, för han kan verkligen göra mästerverk. Första utkastet kom 1994 och från början var det tänkt att filmen skulle släppas 1999, men tekninken var inte tillräckligt utvecklad för James vision om hur det skulle se ut. Det skulle dröja ända till 2009, 10 år efter planerat släpp, innan filmen släppdes. Enligt mig kan filmen inte ha blivit bättre.
Filmen kostade ungefär 237 miljoner dollar att göra

Jag kunde inte göra annat än att stirra på bioduken. Jag åt inte ens upp mina popcorn, och jag ÄLSKAR popcorn. Jag var helt fascinerad. Jag vill också bo på Pandora med dess underbara natur och läskiga djur. Jag vill också vara en vacker, blå , 3 meter lång jätte med fina tänder, långa svansar och långt hår med läskiga saker i, precis som Na´vi-folket. Jag vill flyga på såna där saker som dom flyger på, jag vill rida på dom vackra hästarna.

Nu vill jag se den i 3D för att få en ännu bättre inlevelsi i filmen, för att få mer djup.




Kommentarer
Postat av: moster Mia

Kanske måste gå o se den då....Fast jag somnar ju alltid. Kan ta nåt uppiggande innan kanske. Eller den kanske var så bra så inte nes jag kan somna? ;o)

Kramkram

2009-12-27 @ 19:05:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0