Kottens stora äventyr

Det hela började med att jag skulle åka hem till mamma. Jag packade min väska som vanligt och packade ner lilla Kotten. När jag kommer hem till mamma letar jag efter något i min väska och inser då att Kotten är borta. Jag sliter ut alla saker och rotar omkring, men han finns ingenstans. Jag VET att jag packade ner honom, men hittar honom inte. Jag ringer till Johnny och frågar om han kan åka hem till mig och kolla om jag glömde Kotten där, men det ville ha inte göra. Inte för en liten kotte.

Så jag hoppar på bussen och åker hem igen. Och på vägen hem så hittar jag honom. Han ligger på backen och fryser, stackarn. Jag stoppar ner honom i jackfickan och åker hem till mamma igen.
Men det är inte slut där.

Jag vet inte vad jag hade gjort, men jag hade inte varit inne i vardagsrummet. När jag går in i vardagsrummet ser jag något konstigt på golvet. Jag trodde att det var skräp som hundarna dragit in. Böjer mig ner för att plocka upp det så ser jag att det är ett av kottens ben. Hittar även halva örat.
Men inte nog med det.

Lite senare, vet inte om det var samma dag eller dagen efter så ser jag att Kotten ligger under bordet! Och brevid honom ligger hans 2 andra ben (han har blivit av med ett ben tidigare, för flera år sedan, så han hade bara 3). Det var inte bara benen, utan det var ett öga också. Sånt gillar jag inte. Woppie hade käkat på honom. Han hade även ett stort sår under ögat, och nosen hängde på sniskan.
Men nu är han hel igen, förutom att han inte har några ben och bara ett och ett halvt öra.
Här kommer lite före och efterbilder från operationen.


Här ser ni att han inte har något öga och är utan ben och ett halvt öra.


Här är det stora såret under ögat och och inget ben.

Här är han ihopsydd igen. Har kommer ha kvar ett stor ärr runt ögat, men han lever.

Kommentarer
Postat av: linda

Igår var jag på väg att heja på dig, två gånger, men båda gångerna så insåg jag att det var ju inte alls du, precis innan ljudet kom ut ur munnen, haha! Kände mig lite dum andra gången :P

2009-12-17 @ 06:45:24
URL: http://lindaassheshouldbe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0