Min första vecka som student

Dagarna i Uppsala har än så länge varit kanon. Jag trivs riktigt bra och har träffat många härliga människor. Har umgåtts med vissa mer än andra, men kommer förhoppningsvis lära känna dom andra med.

Föreläsningarna och seminarierna flyter på bra och har redan lärt mig en del, men ser inte fram emot tentan, men vem gör det? Hade tänkt att våga vågra i 5 år till. Vi får se hur det går med det.

Hade vårat första "prov" idag. En dugga i labsäkerhet. Det var 8 frågor och vi var tvungen att han 100 % rätt för att få göra laborationer. I aced it! Lite jobbigt hade det varit annars, för klarar man inte den här eller omduggan så får man inte göra några laborationer i år och måste då vänta tills nästa år och då är man nog rätt körd redan på första kursen. Men som sagt, inget jag behöver oroa mig för, eftersom jag klarade den =D

Den enda nackdelen är att jag bor så långt bort och måste pendla. Jag gillar verkligen inte att kliva upp på morgonen + att jag inte kan vara med på nollningen. Eller kan, kan jag väl, men då vill jag helst ha någonstans att sova och det är inte det lättaste att hitta. Speciellt  då jag inte känner någon annan än Hanna i klassen och hon bor inneboende och kan inte släpa hem folk bara sådär. Men det löser sig nog.

Jag kommer trivas riktigt bra, det känner jag redan nu. Det här är helt rätt för mig. Får se bara hur länge jag orkar pendla, 5 år kommer absolut bli för lång tid. Men det får jag lösa på något sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0