Torsdag - snabb som blixten

Klockan ringer, jag gör mig i ordning och ger mig av mot polisstationen för att hämta ut mitt leg. Det var då 25 minuter tills tåget skulle gå och jag tänkte att det måste jag hinna.
Får en konstig känsla att jag kollat fel på tågtiden så jag kollar en gång till. Och fel hade jag kollat, på sätt och vis. Tåget går 10.30, men bara på helger och INTE på vardagar. Jag grips av panik och inser att tåget går 10.42 FRÅN SKUTSKÄR. Hur i helvete skulle jag hinna dit på mindre än 40 minuter?
Kollar på klockan, den ör 10.06. Van bussåkare som jag är så vet jag att det brukar gå en buss 10.07 från stan. Men jag var halvvägs påväg till polisstationen, men jag vänder om, springer som en galning med en svintung väska i hopp om att hinna till busshållplatsen innan bussen kommer.
Väl framme vid hållplatsen är jag helt slut och kan knappt andas. Men jag hann precis. Kände mig väldigt stolt över mig själv att jag hann, trots att jag har världens sämsta kondis.

I skolan hade vi seminarium/räknestuga och det gick riktigt bra. Gjorde det jag skulle och vi slutade 15.00.
Men jag kunde inte åka hem, för 17.45 skulle vi få vaccinationsspruta mot Hepatit B. Så jag tog min dator och ringde Johnny som fick ge mig lösenordet så att jag kunde surfa. Hade tänkt att sitta där till 17.00, men då ringer Hanna. Hon frågade om jag ville ta en fika på stan. Och självklart ville jag det. Dels för att fördriva tiden, dels för att få träffa henne. Vi har inte pratat ordentligt sedan vi började skolan, så det var väldigt trevligt. Hon räddade min eftermiddag <3
Runt 17.00 började vi gå mot sjukhuset och vi, eller jag, hade turen att jag fick gå före några sjuksköterskestudenter som också skulle få spruta så att jag skulle hinna med tåget.

Tåget gick bara till Tierp, vilket inte gjorde något eftersom det var där jag skulle av. Skulle möta mamma för vi skulle på bingo. Och som slutet på en rörig dag så vann jag 400 kronor. Alltså gick jag 200 kronor +. Om man inte räknar fikan och subwaymackan som jag köpte på stan när jag var där med Hanna.

Där fick jag min spruta. Gjorde inte speciellt ont, men det kliade. Förmodligen av plåstret.

Kommentarer
Postat av: AnnA

Du har sån tur emd din bingo!! Du vinner ju jämt!!



Måste ni alla ta det vaccinet eller? VArför det?

2009-09-21 @ 08:38:22
URL: http://www.metrobloggen.se/enannananna
Postat av: Hanna

Tack för den trevliga fikan =)

Kram!

2009-09-21 @ 14:59:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0