En ärlig chans

Jag är inte den som är den.
Jag tycker om att träffa nya människor och umgås med folk som kanske till slut har den stora äran att få bli mina vänner. Jag ger oftast folk en ärlig chans att bilda sig en uppfattning, eller kanske tillochmed ändra uppfattning om mig. Självklart finns det undantag även i detta fall då vissa absolut inte förtjänar min tid.
Men jag tycker att det är så jävla roligt att visa för vissa att jag inte är en sån hemsk/elak/whatever människa som dom tror att jag är. För jag vet själv att jag oftast är en bra människa och en bra vän.
Självklart har jag mina fördommar om folk och är skeptisk, men det är inget som gör mig till en dålig människa. Jag har väldigt lätt att dömma folk så fort jag ser dom, men de får oftast en chans.

I bästa fall kanske man tillochmed skaffar sig en vän för livet. Det lönar sig alltid att vara trevlig,snäll och ärlig, så länge man är sig själv. Är man sig själv så får personen själv avgöra om den gillar mig eller inte. Gör den inte det, fine, då är det så. Men om personen gillar mig för den jag är så blir jag mer än gärna dess vän.  Alla människor kanske inte går ihop och det är ett fakta, men ibland klickar det och allt bara funkar hur bra som helst.

Det finns vissa människor jag träffat som jag ALDRIG trodde att jag hade något genemsamt med och som jag aldrig trodde jag skulle bli vän med, som jag faktiskt är vän med idag. Och det är bara för att vi gav varandra en chans att visa våra rätta jag.

Kommentarer
Postat av: isabel

Du är en bra person gumman, du är ingen hemsk/elak.. whatever. Du är snäll, ärlig och en bra vän rakt igenom. Aldrig sett någon dålig sida med dig. Dina vänner borde vara lyckliga att dom har någon som dig i deras liv :)

2010-04-25 @ 12:43:12
Postat av: carroe

Tack så mycket hjärtat, det värmer att höra :D Du är en bra vän du med. <3

2010-04-25 @ 14:12:32
URL: http://carroe.blogg.se/
Postat av: sandra

Du är en fin människa du gumman! <3

2010-04-25 @ 19:31:06
URL: http://sandybell84.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0