Makes no sense

Jag borde egentligen vara hur glad som helst just nu, för jag mår bra. Men nu när jag sitter här själv så kommer tankarna igen. Tankarna snurrar och jag vet inte vad jag ska ta mig till.
Varför kan det inte bara bli som jag vill, just nui. Jag vill egentligen nte vänta, även om det är ett måste. Man ska aldrig stressa in i något trots att man vet att det skulle kunna bli hur bra som helst. Tid är bra och det här behöver tid för att kunna bli bäst!

Jag är så sjukt osäker på det mesta, på vissa saker mer än andra. När det är så, går min hjärna på högvarv och jag överanalyserar allt. Och då menar jag ALLT! Jag babblar alldeles för mycket och spottar ur mig saker som inte går ihop för 5 öre. Det är helt obegripligt, tillochmed för mig själv.

Det finns vissa personer som gör mig så arg. Varför kan jag inte få leva mitt eget liv, umgås med vilka jag vill, göra vad jag vill när jag vill, utan att ni ska lägga er i och klaga hela tiden. Förstår ni inte att det gör mig ledsen när ni försöker trycka ner mig så som ni gör? Kan ni inte bara sluta lägga er i? Eller iallafall sluta klaga!

Det är jobbigt att vara själv när man är van med sällskap. Det är inte ofta jag är själv nu för tiden, vilket jag är glad över. Jag vill inte vara själv, men det har inget med själva ensamheten att göra. Det är sällskapet.

Jag har aldrig varit en öppen människa som lätt fått nya vänner lätt. Men nu på senaste tiden har jag fått massor av nya vänner och bekanta. Dom är så lätta att prata med och ingen dömmer mig, utan dom tycker om mig för den jag är. Allt blir bara bättre och bättre just nu, om man bortser från dom som gör mig arg och ledsen. Men dom är egentligen inte ens värd att lägga ner någon energi på, men jag var tvungen att få ur mig det.

Nu vet jag inte ens om det är någon som förstår vad jag skrivit och vad jag ville komma fram till. Det gör jag nog inte ens själv. Det är fan helt osammanhängande, men det skiter jag fullständigt i just nu.
Jag är glad, men arg och jag borde inte vara arg eftersom jag har bättre saker att fokusera på. Det var det jag ville komma fram till tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0