En annorlunda jul..

Idag skulle farfar fyllt år. Måste bara nämna det innan jag fortsätter. Saknar min farfar. I fredags, på julafton, var det 9 år sedan han dog. Det är helt sjukt vad tiden går fort.

Men..
Timmy. Min älskade lilla Timmy. Idag skulle du fyllt 15 år. Grattis hjärtat.
Det kändes så tomt utan dig i fredags. Första julen utan dig på 15 år. 15 år är mer än halva mitt liv. Jag var 8, skulle fylla 9, det år när vi fick hem dig. Det är helt sjuk att du fick vara med oss så länge. Det var det ingen som trodde. Men eftersom du var så envis, för envis för ditt eget bästa, så visste jag att du skulle bli gammal. Men inte 14 ½ år. Det hade jag aldrig vågat hoppas på.

Julen var alltid så rolig när du var med. Eftersom du (och alla andra vovvar) var/är en del av familjen så fick ni också julklappar. Jag kommer ihåg en gång när det närmade sig jul och mamma hade lagt alla julklappar under granen. Helt plötsligt hör vi något konstigt ljud från köket, så vi går och kollar. Då ligger du under köksbordet och sliter bort papperet från din julklapp. Det spelar ingen roll hur långt ner och hur långt bak man gömde den, du hittade den alltid. Och du var verkligen en jävel på att öppna dem också. Allt omslagspapper slet du bort och om det var någon slags förpackning eller så, så slet du bort den med.

Julmat fick ni också. Ett år fick du tillochmed sitta på en stol vid köksbordet och äta din julmat. Iofs var det när vi andra ätit färdigt, men du satt vid bordet och smaskade.

Nej, usch vad jag saknar dig. Men jag är glad att du inte behövde lida. Du var pigg in i det sista och det är jag glad över. Älskade lilla Timmy. Livet kommer aldrig bli detsamma utan dig. Ingen kommer någonsin att vara som du och ingen kommer någonsin att ta din plats.

Självklart var det tomt utan Kate också. För det var första julen utan henne på 7 år, för på lördag skulle hon ha fyllt 7. Det är den enda nackdelen med hundar, eller djur över huvudtaget. Dom lever inte för alltid, hur gärna man än vill.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0