3 timmars sömn

Igår gick jag och lade mig FÖRE 23.00. Runt 22.45 rättare sagt. Jag tycker att jag var jätteduktig, med tanke på att jag inte somnat före 05.00 3 dagar i rad. Jag låg där och sudokade (eftersom jag brukar bli trött då) och hade TVn på låg volym, bara för att ha lite rörelse.  Tycker inte om att det är tyst när jag ska sova.

Klockan blev 23.30 och jag var fortfarande inte trött. Klockan blev 00.00 och jag hade fortfarande inte somnat. Blev galen en sväng och gjorde sedan ett nytt försök.
När klockan blev 00.45 fick jag akut panik. "VART ÄR MITT KÅRLEG? Det måste jag ju ha imorgon." Så jag klev upp, flyttade kårleget från ena jackan till den andra och går sedan för att lägga mig igen.
Efter 10 minuter kommer jag på "Shit, jag måste ta av Johnnys nyckel. Han kommer ju hit imorgon och då ska han hämta nyckeln också." Så jag kliver upp igen, tar av nyckel från knippan (med en klump i magen), lägger den vid hans andra grejer och går sedan och lägger mig igen.
Klockan blir 01.15 och jag har fortfarande inte somnat. Vänder på mig, tvingar mig själv att inte kolla på TVn och bums så somnar jag. Efter en kvart iallafall.

Då var klockan ungefär 01.30. Klockan ringer 04.30 och jag har fått sova i 3 timmar. Tar mig en dusch och snabbsurfar lite sen går jag till tåget starx efter 05.05. Otroligt nog är jag inte ens lite trött på tåget till skolan. I vanliga fall brukar jag slumra till lite då och då, men inte idag.

Letade mig fram till Ekonomikum där tentan var, svarade på några frågor, eller chansade mest heter det, sen tog jag den och drog. Åkte till BMC för att lämna papper till nån tant där angående Anatomikursen sen åkte jag hem till mamma. När det är 10 minuters resa kvar blir jag helt plötsligt astrött och håller på att somna. Det är nästan skandal.

Just nu är jag ganska pigg fast ändå trött. Kommer nog somna ganska fort ikväll när jag lägger mig känns det som. Synd nog ska jag upp klockan 10 imorgon för att tvätta. Hade varit trevligt att få sova ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0