Ibland är jag inte så smart som jag tror att jag är

Inatt var jag, Marcus och Emilia ute och åkte lite bil. Dom skulle till gdg och jag följde med för jag hade tråkigt.
Vi åker förbi Interpool på vägen och det var fortfarande folk där och Emilia undrade varför, eftersom det stänger 2 och klockan var 02.05.

Jag tittar på klockan som sitter ovanför stereon, sen tittar jag fundersamt på Emilia och säger:
"Nej, den är inte alls fem över två, den är ju fyra minuter i."
"Nej, klockan är fem över" säger hon samtidigt som hon pekar på den.
Jag blir lite förvirrad eftersom jag inte sett den klockan.
"Men den där klockan är fyra minuter i, kolla 1.56 står det" säger jag och pekar på den klockan jag kollat på.

Hon tittar på mig som om jag vore tokig, sen kollar jag lite noggrannare på den och ser då att det är en termometer som berättar hur många grader det är i bilen. Det var alltså 15.6 grader inne i bilen.
Jag var helt säker på att det var en klocka.

Jag är inte så smart som jag tror att jag är. Helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0