Dead by April

Igår spelade Dead by April på Heratbreak här i Gävle. I flera veckor hade jag frågat folk om dom ville hänga med, men ingen verkade direkt på. Någon sa kanske, men dom flesta sa nej. Det slutade med att jag gick själv. Det är INGET jag skulle gjort förr, men jag har förändrats en hel del det senaste halvåret, till det bättre. Så jag är ganska stolt över mig själv just nu :p

Jag hittade iallafall några jag kände när jag kom dit så jag hängde med dom en stund innan jag gick upp en trappa för att kolla på spelningen.

Ställde mig för att köpa något i baren men det var smockat med folk. Men som tur var så var det två trevliga killar som lät mig smita in mellan dom. Vi började prata lite och dom tyckte lite synd om mig som var så kort att jag inte såg något. När bandet började spela så skulle snubbarna gå längre fram och sa åt mig att hänga på, så det gjorde jag.

Den ena snubben böjde sig ner till min "höjd" och frågade om jag såg bra, men det gjorde jag ju såklart inte. En ryggtavla var allt jag såg, så han sa åt mig att hoppa upp på hans rygg så att jag kunde se bättre. Självklart gjorde jag som han sa och bra såg jag. Satt kvar tills jag fick kramp i benen av att klamra mig fast.
Riktigt trevliga snubbar var det.

Efter spelningen gick jag ner en trappa igen och hittade dom jag träffade innan, men dom försvann lika fort igen. Jag såg inte när dom gick så jag stod kvar där på dansgolvet alldeles själv. När jag upptäckte att dom var borta så gick jag runt och letade efter dom men hittade dom inte då heller. Därför gick jag tillbaka till dansgolvet och dansade lite för mig själv tills jag hittade lite trevligt folk.

Kvällen var riktigt lyckad trots att jag gick ut själv. Men jag gör det inte fler gånger om det inte kommer något bra band och spelar som jag verkligen vill se och ingen anna följer med.

Den enda dåliga med kvällen var att jag fick en glasflaska på ena fotknölen så jag är alldeles blå och svullen idag. Men vad gör det när resten av kvällen var lyckad?

Det var riktigt jävla grymt! Hur bra drag som helst!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0