Halsfluss från helvete!

Nu vill jag inte mer. Jag orkar inte vara sjuk. Jävla halsfluss från helvete!

I tisdags var jag till läkaren, men dom hittade ingenting. Det var inget fel alls. Proverna var perfekt. Så dom skickade hem mig och sa åt mig att avvakta en vecka. I onsdags när jag vaknade var jag säker på att jag skulle dö. Jag hade så fruktansvärt ont i halsen och kunde knappt andas, svälja saliv eller vatten. Mamma kom in och följde mig till doktorn och dom tog samma prover som dagen innan och då visade det sig att jag hade halsfluss. Streptokocker fulla halsen. Eftersom jag hade så fruktansvärt ont så ville dom skicka mig till akuten/öronmottagningen så att dom skulle köra ner en kamera i halsen på mig och kika om det var något fel längre ner.

Så jag fick en remiss direkt och åkte till sjukhuset, fick en kamera upp genom näsan och ner i halsen, men det var inget fel där nere som tur var. Men fy i helvete vad obehagligt det vad.

Och eftersom halsfluss smittar genom luften så är det ju inte så bra att jobba så läkarna sa åt mig att sjukskriva mig hela veckan. Och dom vet ju sin sak, så jag sjukskrev mig. Penicillin fick jag också. Jag mår mycket bättre nu iallafall, så på tisdag är jag förhoppningsvis fit for fight och kan jobba igen.

Det har varit en nykter vecka och helg vilket inte är så konstigt. Men det känns konstigt. Inte direkt så man kan gå ut heller, men jag har haft folk att umgås med.
Åkte till mamma i onsdags och stannade till fredag kväll, så då hade jag sällskap av dom och vovvarna. Har umgåtts med grabbarna hela helgen, eller ja, igårkväll och idag. Tur är väl det, annars vette fan. Då hade jag nog åkt tillbaka till mamma.

Det enda som är liiite surt är att jag tar sista pillret penicillin på lördag morgon. Då kan jag inte dricka på fredag, vilket jag hade planerat att göra. Men då får jag väl gå ut nykter på fredag och sen dricka på lördag. Inte dör väl jag för det..

Kommentarer
Postat av: Miss Jenny

du kan utan tvekan dricka på fredag söta du :) man tar penicillinet extra länge, så om du inte har ont i halsen så är det fit for fight ;) Promiseee



Krya på dig babe! <3

2010-10-24 @ 22:29:00
URL: http://jenny.uppsalanoje.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0