Döda fiskar

Igår när jag var till doktorn kom jag att tänka på en sak.
Jag fick först träffa en akutsjuksköterska som hon kallades. När hon ropade upp mitt namn så gick jag fram och vi skakade hand. Om man nu kan kalla det där att skaka, för hon tog typ bara tag i 2 av mina fingrar och löft dom en gång. Kallas det där att skaka hand?


Nu till det jag skulle komma fram till.
Jag verkligen HATAR när folk inte skakar hand ordentligt. Hellre en som nästan gör så att handen dör av blodförlust och sedan ramlar av än någon som knappt petar på en.

När man träffar en människa för första gången så brukar man skaka hand med varandra, men man vet aldrig vad man ska förvänta sig. Antingen känns det som en skinnbit utan ben, ett normalt hansslag eller så känns det som att handen ska ramla av.

Den slappa skinnbiten går iallafall bort enligt mig, för jag blir lite rädd. En död fisk skulle göra det bättre. Varför kan inte folk bara lära sig att skaka hand ordentligt?

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag håller helt med! Alla borde lära sig att skaka hand för att ge ett gott första intryck. En död fisk skulle inte jag ha något stort förtroende för i alla fall.

2010-09-08 @ 07:09:23
URL: http://lailonn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0