Vikt från helvete!

Dom som känner mig vet hur mycket jag kämpar med att gå upp i vikt. Jag gör allt jag kan för att gå upp några kilo. För ungefär en månad sen lönade sig allt slit och jag hade gått upp nästan 3 kilo, så jag vägde då 44.8. Nu när jag har varit sjuk har jag knappt kunnat äta eftersom jag har så fruktansvärt ont i halsen så jag fick för mig att väga mig imorse och då stod vågen på 42.2. Alltså har jag gått ner 2.6 kg på ungefär 1½ vecka. Tror ni jag blev dåligt less. Dom där ynka kilona har jag kämpat att gå upp sen jag var 20. I 4 jävla år, sen bara försvinner dom. Det är nästan så att jag måste lägga mig ner och gråta en skvätt.

Jag har alltid varit underviktig och har alltid kämpat med min vikt. När jag var 7 år vägde jag 16 kilo. Dom tänkte lägga in mig på sjukhus eftersom jag vägde så lite. Med tiden gick jag upp i vikt, men låg alltid under den "normala" kurvan. När jag var 13 vägde jag ungefär 35 kg och när jag flyttade hemifrån (samma år som jag skulle fylla 20) vägde jag 37 kg. Jag hade alltså bara gått upp 2 kg på ungefär 7 år.

Efter att ha bott själv ett tag lyckades jag gå upp lite så jag vägde mellan 41 - 42 kg. Nu, nästan 5 år senare så lyckades jag gå upp i vikt, men tappade den lika fort. Jag har provat med allt jag kan komma på och nu är jag bara fruktansvärt less.

Vissa människor förstår inte hur man kan må dåligt över att inte kunna gå upp i vikt, men det gör jag verkligen. När folk säger till mig "shit vad du är smal" så gör det ont. Jag VILL INTE vara såhär smal. Jag vill inte inte kunna gå upp i vikt. Jag vill inte få frågan om jag har anorexi eller bullimi. JAG VILL GÅ UPP I VIKT.

Visst är jag glald att jag inte är överviktig, men det är ett lika stort helvete att vara underviktig. Jag hittar knappt kläder som passar. Vi ska inte tala om när jag ska köpa jeans. Antingen blir det på barnavdelningen eller så blir det ett par svindyra diesel från Carlings, för det är bara dom som passar.

Om jag hade fått en krona varje gång någon sagt att jag kan få några kilo av dom så hade jag varit rik idag!

Kommentarer
Postat av: Miss Jenny

stackare <3

sv: ja nästa helg ! :D

2010-09-10 @ 08:45:33
URL: http://jenny.uppsalanoje.com
Postat av: Linda

komsikomsi till jc i valbo, crocker går ner till 23 tum :)

2010-09-10 @ 08:47:50
URL: http://lindaassheshouldbe.blogg.se/
Postat av: mig själv

drick mycket öl så går du upp i vikt, det lovar jag...

2010-09-11 @ 00:32:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0