What a mess!

Igår var en dålig dag! Men för att ni ska förstå varför så måste jag berätta bakgrunden till det hela.

I torsdags satt jag, Emilia och Tjoppa hemma hos Emilia. Vi blev hungriga så jag och Emilia åkte in till donken och käkade, medans Tjoppa åkte hem. Väl på donken fick vi för oss att vi skulle gå till Old Saints och ta en cola innan vi skulle hem till mig och lägga oss. Så vi begav oss till Saintan och det var en dååålig idé! Men det var trevligt ändå. Kollade lite hockey o pratade med Simon och gänget.
Väl hemma skulle jag försöka sova eftersom jag skulle upp klockan 6 och iväg till jobbet. Hade sjukt svårt att somna och jag fick bara 4 timmars sömn för att sedan åka iväg och jobba 8.5 timmar.

Hem från jobbet, duschade och åkte sen till Valbo med Emilia. Där bestämde vi oss för att vi skulle äta på Mezopotamya senare på kvällen eftersom vi båda var utsvultna. Vi kom dit strax före 8, fick vårat bord, beställde mat och fick vänta 70 minuter. 70! Det är inte okej om man håller på att svälta ihjäl! Men när vi väl fick maten var det värt dom där 70 minutrarna.
När vi satt och åt bestämde vi oss för att gå till Old Saints och ta en drink/öl och umgås med lite folk. Så vi gick hem, fixade oss och sen gick vi ner på stan. Träffade massa folk vi kände och hade riktigt trevligt. Jag gick hem lite tidigare än dom andra eftersom jag skulle upp och jobba. Somnade inte förens 3 och klev upp klockan 6 igen. Alltså sov jag bara 3 timmar. Iväg och jobba först 7-11, sen ner på stan med Emilia och jobb igen 16-21.

När jag slutade skyndade jag mig hem för att duscha och göra mig i ordning för Old Saints för tredje dagen i rad. Johanna skulle firas eftersom hon fyllt 20. Kunde inte komma på festen eftersom jag jobbade, men jag slöt upp med dom på stan och följde med dom till Saintan. Det var det minsta jag kunde göra. Satt där och tog en blå drink, hade riktigt trevligt och umgicks med kanonmänniskor. Gick hem så jag var hemma innan 2, gjorde klart allt inför morgondagen och la mig för att sova. Klockan stog på 06.00 eftersom jag skulle upp och jobba ännu en dag.

MEN, det är nu det hela börjar. Jag vaknade inte klockan 6 som jag skulle, jag vaknade 07.05. Flyger upp ur sängen i panik, ser att mobilen ligger på golvet UTAN BATTERI! HELVETES JÄVLA SKIT! Jag trycker i batteriet i mobilen, startar den och springer runt som en yr jävla höna alldeles förvirrad. Klär på mig och ringer jobbet samtidigt. Eftersom det var söndag så gå bussarna en gång i halvtimmen och jag hade precis missat den, så jag frågar om det är någon på jobbet som har bil som kan komma och hämta mig. Som tur är så är det en av tjejerna som hade bil som kom och hämtade mig. Jag springer till bilen och tackar henne tusen gånger. Hon kom inte bara och hämtade mig, utan hon hade mitt schema för dagen med sig, alla nycklar jag behövde och en jobbtelefon. Hon räddade verkligen min dag. Utan henne hade hela dagen varit sabbad!
Det är tur att jag jobbar med underbart snälla människor som ställer upp på sina arbetskamrater, även fast jag knappt känner dom.

Jag jobbade på till klockan 16, åkte hem, åt mat, la mig på soffan en sväng för att kolla på Bones men somnade när klockan var cirka 18.30 och sov till 10.30 dagen efter, med några undantag när mobilen ringde två gåner och när jag vaknade på soffan 2.30 på natten när jag gick till sängen.

Efter att ha sovit 11 timmar på 3 dygn så var det skönt att sova nästan 16 timmar.

Kommentarer
Postat av: Miss Jenny

stressigt! du får inte glömma bort att sova sådär!

2010-09-28 @ 23:08:11
URL: http://jenny.uppsalanoje.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0