Två dagar med lite kaos!

I tisdags var jag som sagt till Tierp för att träffa Jenny. Det blev inte som vi hade tänkt oss. Det började när jag stod på stationen. Då ringer Jenny och berättar att hennes tåg är inställt och att nästa går om en timme, vilket betyder att vi bara skulle hinna ses en timme. Men det är bättre än inget. Så jag åkte till Tierp, satt där ungefär en timme och väntade på henne. Det första jag gjorde när jag kom fram var att kolla så att mitt tåg hem inte var inställt och det var det inte.
När Jenny kommer säger hon "Du har väl sett att ditt tåg hem är inställt?"
Då hade idioterna alltså ställt in mitt tåg. Det hade jag verkligen inte tid med eftersom jag skulle visa min lägenhet 15.45 och sedan klippa mig 30 minuter senare. Så jag ringer mamma och frågar om hon kan hämta mig eftersom det verkligen var kris, och självklart gjorde hon det. Mamma kom till undsättning ännu en gång.

Jag smsade tjejen som skulle kolla på lägenheten och förklarade hur läget var och frågade om hon kunde komma 1700 istället och det kunde hon. Så det var riktigt bra.

När jag väntade på mamma så gick jag och Jenny till affären och köpte kakor och satte oss sedan vid stationen och picknickade. Jag fick även en present av henne. Och gissa om jag grät!

Hon hade även skrivit lite på baksidan av sakerna. Jag älskar verkligen den människan och jag kommer sakna henne som en tok! <3

Mamma ringde och hon var där och väntade på mig. Så vi gick till bilen och jag och Jenny sa hejdå. Självklart grät jag lite till.

Kom till Skutskär, hoppade på bussen in till stan och gick direkt till frisören. Jag kände att jag ville göra något annorlunda, så jag skaffade mig en lugg. Senast jag hade lugg var när jag var liten någon gång. Har fan haft ungefär samma frisyr så länge jag minns.

Det känns jävligt ovant, men jag tror jag gillar min lugg.

Igår var jag till IKEA med Johanna, Micke och Christoffer. Alla vi 4 ska flytta så vi passade på att köpa lite grejer som vi behövde. När vi åker därifrån så hör vi att det låter konstigt från bilen, det låter som att det är något som skrapar i. Så vi svänger av och går ut för att kolla vad som är fel, men hittar inget.

Vi fortsätter att åka men det låter fortfarande. Eftersom vi skulle ut på motorvägen så var vi lite osäkra på hur vi skulle göra, så vi stannar bilen igen och kliver ur. Den här gången ser vi att det är någon kåpa (någon sa att det var en kåpa som skyddar motorn och sånt, jag vet inte alls :p) som hänger ner i fram på bilen. Den sitter bara fast på ena sidan. Vi hittar lite snören i bilen som vi knyter fast den med, ordentligt! Om vi skulle ta det lugnt skulle vi förmodligen klara oss till Gävle. Men icke! Precis när vi är på påfarten till motorvägen hör vi hur det börjar låta igen, så vi stannar, slår på varningsblinkersen på bilen och kliver ur. Och självklart så hänger den här igen!
Jag och Johanna hade en bil och Micke och Christoffer har en annan bil, men som tur var så åkte vi först så dom andra stannade för att kolla vad som var fel. Vi får inte fast kåpan hur vi än gör, så Micke sliter loss den. Och då var det problemet ur världen.

 

Väl framme i Gävle är vi 20 minuter försenade till vår bordsreservation på Mezopotamya. Men jag hade ringt och berättat att vi skulle bli lite sena och det var okej. Vi käkar våran mat och pratar bra länge. Och självklart var det Johanna som betalade eftersom det var hennes födelsedagspresent till mig, så tack för det! :D <3

 

Efter att vi käkat åker vi till Buddys där en av Johannas nära vänner jobbar. Vi satt där i 3½ timme och bara hade det allmänt trevligt.


Även fast det har varit två dagar som inte blev som det skulle, så är det två bra dagar! Det är inget man glömmer. Jag kommer verkligen sakna folket på det här stället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0