Min Kate <3

Idag skulle Kate fyllt 7 år. Världens knäppaste hund.
Hon hade en hel del konstigheter för sig den hunden. Hon jagade solljus, skuggor och allt man kan tänka sig. Hon kunde springa runt på gården, in i skogen och skälla på gud vet vad. När hon var ute var hon helt jävla galen. Men när hon väl ville, så var hon världens mest underbara. Hon var kärleksfull mot dom hon gillade, det är det minsta man kan säga. Man kunde göra exakt vad man ville med den hunden.
Hon var en riktig linslus också. Så fort man höll i en kamera eller en telefon var hon först på plats och ville bli fotograferad. True story!

Hon levde lite mer än 6 år, på övertid. När hon föddes var hon nästan helt döv och ägarna hade tänkt avliva henne. Men då kom mamma som en räddning och tillochmed fick henne gratis. Eftersom rasen bordercollie egentligen är till för vallning så ville dom inte sälja en "dålig" hund.
Det var tur att mamma hittade henne, för hon hade ett ganska bra liv, trots att hon var som hon var.

Det går inte en dag utan att jag tänker på mina underbara hundar. Jag saknar dom så sjukt mycket.

Så, grattis på födelsedagen hjärtat!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0