Home sweet home

Hemma från Idre igen. Det var en kort, men mycket trevlig tur.
Umgicks med mitt älskade gudbarn hela måndagen. Då fick jag sitta i ett litet Pippi-tält, dricka låtsaskaffe ur små plastkoppar, dra omkring på en pluka, få bollar och andra diverse saker kastad på mig. Efter en dag var jag helt slut, men det var roligt. Saknar henne så sjukt mycket när jag är ifrån henne.

Imorgon börjar jag jobba igen efter 12 dagars ledighet.
Egentligen skulle jag sitta på en solig strand i Thailand nu, men när jag tänker efter..

Fuck Thailand.

För om jag hade varit där nu, så hade jag inte haft den 12 dagars ledighet som jag haft och då hade jag gått miste om mycket. Inte för att jag har gjort något speciellt, men jag skulle INTE byta bort det mot 16 dagar i Thailand. Inte en chans.

Thailandsresan hade förmodligen varit helt kanon och välbehövlig och jag skulle förmodligen få ett minne för livet. Men den här ledigheten har gett mig så mycket mer. Hoppas jag.
För just nu mår jag bra. Så sjukt bra. Jag ler mest hela tiden och mår allmänt bra. Men det sjuka med det är att jag kan och förhoppningsvis kommer må mycket bättre. Snart. Men det är sånt som visar sig.

Jag vet att man inte ska hoppas. Man ska aldrig ha för höga förhoppningar och förvänta sig något av någon, men just det här gången känns det som att jag kan göra det. Om det blir som jag vill så blir jag självklart glad. Nej, jag blir mer än glad. Mer än så säger jag inte innan jag vet något säkert. Det återstår att se.

Min sista semesterdag är iallafall officiellt över, eftersom det är efter midnatt, men jag sitter nerbäddad här i min soffa och tar vara på min sista lediga kväll. Lägenheten är julfri, väskan är uppackad och allt är klart för en arbetsdag imorgon.

Kommentarer
Postat av: Miss Jenny

åhh det är så roligt att du mår bra igen :) <33

2011-01-07 @ 22:40:29
URL: http://jenny.uppsalanoje.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0