Home sweet home? Nah..

Det har varit en helt underbar vecka på Karlberg. Den kunde inte ha blivit bättre. Eller såklart, ALLT kan bli bättre, men jag är riktigt jävla nöjd. Självklart avslutades en underbar vecka med en underbar dag och kväll som innehöll en bal på slottet. Bilder därifrån har jag inte en enda eftersom jag inte orkade släpa på en väska hela kvällen. Så jag ska försöka ragga upp lite bilder från folk som jag umgicks med, så ni ska få se.


Det var lite tungt att åka hem idag. Inte bara för att jag hade världens störtsa väska som var sjukt tung, utan för att jag verkligen tycker om det där stället och människorna jag träffat där. Det är nästan så att jag trivs bättre där än hemma, men det har rått mycket med sällskapet att göra. Jag gillar tillochmed den där trånga jävla sängen som man knappt kan sova ensam i. Jag kommer sakna allt som har med Karlberg att göra.
Jag längtar redan tillbaka.

Men det är inte det som är värst. Jag kommer sakna David vansinnigt mycket. I ungefär 6 månader har han varit 2 timmar bort, men nu är han ungefär 6 timmar bort. Jag vet inte ens när vi kommer ses igen. Eller ens om. Men jo, det är klart vi kommer! Men det är iallafall en fruktansvärt jobbig känsla. För jag kan inte bara åka ner lite sådär på impuls som jag har kunnat göra nu.

Men nu ska jag inte vara sån. Jag har ingen lust att vara negativ just nu. För om mindre än två veckor får jag veta om jag kommer in på skolan i Skövde. Det skulle verkligen göra ALLT såå mycket bättre, för jag känner att jag är färdig med Gävle nu. Jag är less på det här stället. Jag vill komma vidare i mitt liv, göra något jag verkligen vill. Jag vill inte stå kvar och trampa på samma ställe längre. Jag vill komma någonstans, göra något vettigt.
En flytt, ett miljöombyte, en nystart... Nytt helt enkelt, DET är vad jag behöver just nu.

Vi får se vart jag tar vägen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0