I appreciate...

Jag uppskattar verkligen det du gör för mig. Du hjälper mig att hitta tillbaka till mig själv, att vara en självständig människa som säger vad hon tycker, vill, tänker och känner. Något som jag inte vågat göra på väldigt, väldigt länge.

Jag vet vad jag tycker, vill, tänker och känner, men har inte vågat säga det eftersom jag är rädd. Rädd att det inte ska göra någon skillnad. Därför har jag istället gjort vad andra tyckt och vill. Jag är andra människor till lags. Jag har alltid haft svårt att säga ifrån och jag är ställer alltid upp, även om jag egentligen inte orkar. Jag har alltid trott att det är så en bra vän är, men det är det inte. I en bra vänskap, eller i ett förhållande med för den delen, ska båda få lika mycket plats, båda ska ha rätt att komma med sin åsikt och inte vara rädd för vad den andra ska tycka. Man ska givetvis inte såra den andra, men om man alltid är andra till lags så sårar man sig själv. Man förstör sin självklänsla och blir väldigt osäker i sig själv.

Jag har, så länge jag kan minnas, varit så. Rädd för att säga något fel. Rädd för att såra någon annan. Rädd för att det jag säger inte passar alla andra. Men det är något DU har hjälpt mig med. Jag är långt ifrån där jag vill vara, men jag är helt klart en bit på vägen.

Något annat som jag har svårt för är att bestämma saker, speciellt när det involverar andra människor.
- Tänk om dom inte blir nöjda med det jag bestämt.
- Tänk om dom inte alls ville göra det här.
- Tänk om..

Därför har jag alltid låtit andra bestämma åt mig. Även de simplaste saker.

Det här är något jag verkligen jobbar hårt med att förändra och hade det inte varit för dig så hade jag fortfarande stått kvar och stampat på samma ställe. Men jag är väldigt tacksam för att du pushar mig, hårdare än någon annan gjort, någonsin. Och även om jag tycker att det är jobbigt just då, så vinner jag på det i längden.

Kommentarer
Postat av: Jessika

fin blogg ! :) kika in på min , kör frågestund nu! :) är du intresserad av ett länkbyte kan du bara säga till :) !ha det bra! kram

2011-05-31 @ 18:38:42
URL: http://perfectforyou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0