Redovisning

Hade muntlig redovisning idag, på laborationen vi gjorde förra veckan. Vi fick redovisa om osmos hos rödlök. Det låter inte så svårt, och det var det egentligen inte heller. Men vi var tvungen att hålla på 13 - 17 minuter, annars skulle vi bli underkända, hur bra redovisningen än varit.

Igår efter skolan satt jag och Izabella, alltså hon jag skulle redovisa med, och försökte få ihop något vettigt. Vi skrev massor och tog sedan tid på hur långt det var. Tillsammans fick vi ihop 7 minuter. Vi behövde alltså göra den dubbelt så lång. Vi fortsatte skriva hemma och träffades lite tidigare imorse för att ta tid igen och vi fick ihop ungefär 12 minuter. Därför bestämde vi oss för att försöka dra ut lite på det när vi väl skulle redovisa. Och det gick faktiskt bra. Det blev nästan exakt 15 minuter och självklart blev vi godkända. Riktigt skönt!

Nu är det bara tentapluggandet kvar. För på tisdag har vi tenta. Men innan fredag måste jag hinna renskriva färdigt mina föreläsningsanteckningar för att hinna skriva ut dom innan helgen, men det ska jag nog hinna. Är ledig imorgon och börjar efter lunch på fredag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0